به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۲۵۳۹۴۳

وجود ۲۷ هزار کودک رها شده در یك اردوگاه سوری

وجود ۲۷ هزار کودک رها شده در یك اردوگاه سوری
گروه بین الملل: اداره ضد تروریسم سازمان ملل متحد خواستار رسیدگی به وضعیت نابه‌سامان ۲۷ هزار کودک رها شده در اردوگاهی در شمال شرق سوریه شد.
مقامات سازمان ملل می‌گویند بسیاری از این کودکان، پسران و دختران افراط‌گرایانی از ۶۰ کشور دنیا هستند که زمانی با پیوستن به گروه  داعش، در تصرف مناطق وسیعی از عراق و سوریه مشارکت کردند.
ولادیمیر ورونکوف، رئیس اداره ضد تروریسم سازمان ملل، گفت که «رسیدگی به وضعیت اسفناک کودکان در اردوگاه الهول یکی از مبرم‌ترین مسایل دنیای امروز است.»او افزود که ۲۷ هزار کودک بی‌پناه «غیر سوری» در این اردوگاه به حال خود رها شده‌اند و احتمال دارد طعمه عوامل گروه داعش شوند. ورونکوف تاکید کرد که این کودکان در محیط اردوگاه در معرض خطر «افراط‌گرایی» قرار دارند و ضروری است که به کشورهای خود بازگردانده شوند.
الهول که بزرگ‌ترین اردوگاه پناهجویان و آوارگان سوری به شمار می‌رود، در ۴۵ کیلومتری شهر جنگ‌زده «الحسکه» در شمال شرقی سوریه واقع شده است.
به گفته مقامات سازمان ملل، هم‌اکنون حدود ۶۲ هزار نفر در این اردوگاه سکونت دارند. بیش از ۸۰ درصد ساکنان الهول را زنان و کودکانی تشکیل می‌دهند که در سال ۲۰۱۹، پس از آن‌که شبه نظامیان گروه دولت اسلامی آخرین سنگر خود در سوریه را از دست دادند، به آن‌جا گریختند.در چند سال اخیر، مسئله بازگردانده شدن نیروهای عضو داعش به کشورهای اروپایی و همچنین زنان و فرزندان آنها، موضوع بحث‌های دامنه‌داری در این کشورها بوده است.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها