کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست ممنوعیت حجاب در سراسر فرانسه

12 بهمن 1399 ساعت 13:28


 گروه بین الملل:مارین لوپن سیاست مدار راست افراطی فرانسه و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در کنفرانسی خبری پیشنهاد کرد "ایدئولوژی‌های اسلامگرا" ممنوع شود؛ طرحی که در عین حال شامل محدود کردن حجاب در همه اماکن عمومی هم می‌شود.
 فرانسه در تدارک برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آوریل ۲۰۲۲ است و احتمالا این انتخابات شاهد رقابت سختی میان امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی و مارین لوپن، رقیب انتخاباتی سابقش در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. چهار سال قبل لوپن که رئیس حزب اجتماع ملی است در دور دوم انتخابات به ماکرون باخت.این رهبر ۵۲ ساله حزب اجتماع ملی به خبرنگاران گفت که باید روسری‌های مسلمانان به عنوان یک "نمونه پوشش اسلامگرا" در نظر گرفته شود.
نتایج یک نظرسنجی اینترنتی انجام شده نشان داد در صورتی که دور دوم نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار شود، مارین لوپن ۴۸ درصد آرا را در برابر آرای ۵۲ درصدی ماکرون کسب می کند. این بیشترین میزان حمایتی است که این چهره راست افراطی تا کنون در سالهای اخیر کسب کرده است.این نظرسنجی در میان ۱۴۰۳ فرد بالای ۱۸ سال که اکثرشان به عنوان رای دهنده انتخابات ثبت نام کردند برگزار شد.رئیس حزب اجتماعی ملی فرانسه در سال ۲۰۱۷ توانست ۷.۶ میلیون رای را در مقایسه با آرای ۸.۶ میلیونی ماکرون در دور اول کسب کند و در دور دوم نیز لوپن با کسب تنها ۳۴ درصد رای به ماکرون باخت.سال ۲۰۱۱ فرانسه تبدیل به اولین کشوری در اروپا شد که پوشش روبند شامل برقع و نقاب را در اماکن عمومی ممنوع می کند.


 


کد مطلب: 254064

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/254064/درخواست-ممنوعیت-حجاب-سراسر-فرانسه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir