به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۲۵۴۰۹۸

نارضایتی ترامپ از وكلایش در جریان استیضاح

نارضایتی ترامپ از وكلایش در جریان استیضاح
گروه بین الملل: وکیلانی که قرار بود نهم فوریه در پرونده استیضاح دونالد ترامپ از او دفاع کنند کنار کشیدند. ترامپ از کار وکیلانش راضی نبوده و قطع همکاری با توافق دو طرف صورت گرفته است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا باید برای جلسه استیضاح خود که قرار است نهم فوریه در مجلس سنا برگزار شود، چند وکیل جدید استخدام کند. پنج وکیل ترامپ به همکاری با او خاتمه داده‌اند.  دو وکیلی که قرار بود تیم مدافعان ترامپ را رهبری کنند از جمله این افراد هستند. دونالد ترامپ از وکیلانش خواسته بود دفاعیات خود را بر اساس ادعاهای او در مورد "تقلب و دستکاری در آرای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر" تنظیم و متمرکز کنند.ظاهرا تیم مدافعان ترامپ قصد داشته دفاعیات خود را حول این پرسش متمرکز کند که آیا اصولا استیضاح رئیس جمهور پس از خاتمه دوره کار او امکان‌پذیر و قانونی است یا خیر.این پرسشی است که هفته گذشته در مجلس سنا هم مطرح شد و ۵۵ سناتور استیضاح رئیس جمهوری پس از پایان دوران کار او را قانونی دانستند.مجلس سنای آمریکا ۱۰۰ کرسی دارد که به طور مساوی در اختیار جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار دارد. بر این اساس پنج سناتور جمهوری‌خواه در کنار دموکرات‌ها قرار گرفته‌اند.
برای محکومیت دونالد ترامپ در پرونده استیضاح باید دو سوم اعضای مجلس سنا علیه او رای دهند که ناظران آن را بسیار بعید ارزیابی می‌کنند.اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک سال قبل هم طرح استیضاح ترامپ را به جریان انداخت که در مجلس سنا ناکام ماند.


 
برچسب ها: ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها