به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۵۴۱۰۲

آماده شدن‌فضانوردان برای‌دومین پیاده‌روی فضایی

آماده شدن‌فضانوردان برای‌دومین پیاده‌روی فضایی
گروه علمی: دو فضانورد ناسا فردا دوشنبه(اول فوریه)، دومین پیاده روی فضایی سال ۲۰۲۱ را برای به پایان رساندن نصب یک پلتفرم علمی اروپایی و تکمیل کار طولانی مدت ارتقای باتری انجام خواهند داد.به گزارش ایسنا، دو فضانورد ناسا به نام‌های "ویکتور گلاور" و مایک هاپکینز" فردا دوشنبه، ۱ فوریه ۲۰۲۱، دومین پیاده روی فضایی سال ۲۰۲۱ را انجام خواهند داد. اولین راهپیمایی فضایی در ۲۷ ژانویه انجام شد. دومین پیاده‌روی فضایی که در حال حاضر انجام آن برای یک فوریه برنامه‌ریزی شده است برای اتمام ماژول کلمبوس آژانس فضایی اروپا(ESA) و ارتقای دو بخش آن و آماده کردن خرپای سمت چپ ایستگاه فضایی برای ارتقای سیستم برق در آینده انجام خواهد شد. پس از اتمام به روزرسانی‌ها در ماژول کلمبوس، هاپکینز و گلاور قلاب ثابت آویزان(grapple fixture bracket) را که در سمت چپ خرپا قرار دارد را برای آماده سازی سیستم برق در آینده، خواهند برداشت.در صورت موفقیت در این پیاده‌روی و تکمیل کار ارتقای باتری، آنها یک پروژه تعویض باتری چهار ساله را به پایان خواهند رساند و سه دوربین جدید نیز نصب خواهند کرد.
 
ناسا این عملیات را به صورت زنده پوشش خواهد داد و برنامه ناسا از ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۴ به وقت تهران) آغاز می‌شود. اما پیاده‌روی فضایی حدود ۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد و حدود ۶ ساعت و نیم طول خواهد کشید.ناسا تمرکز این پیاده‌روی فضایی را بر روی انجام وظایف مختلف تعیین کرده است که می‌توان به  نصب صفحه آداپتور باتری لیتیوم یون نهایی بر روی خرپای پورت ۴(P۴)، برداشتن قلاب ثابت آویزان خرپا چپ، جایگزینی یک دوربین جدید در خرپا راست، نصب یک دوربین جدید با کیفیت بالا در آزمایشگاه "دستینی"(Destiny) و جایگزینی اجزای سیستم دوربین بازوی رباتیک ژاپنی در خارج از ماژول کیبو اشاره کرد.هاپکینز برای پیاده‌روی فضایی به عنوان فضانورد شماره یک تعیین شده و لباس فضایی او راه راه قرمز خواهد بود. گلاور نیز دومین فضانورد است که یک لباس فضایی که راه راه نیست بر تن خواهد داشت. این چهارمین پیاده روی فضایی هاپکینز و دومین پیاده روی فضایی گلاور خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها