به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۲۵۴۱۵۱

بخشش قاتل آتش‌افروز برای آرامش مقتول

بخشش قاتل آتش‌افروز برای آرامش مقتول
گروه حوادث: مردی که 7سال پیش در جریان آتش زدن کارگاهی باعث مرگ پسر جوانی شده بود از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.10بهمن سال 92گزارش یک آتش‌سوزی به آتش‌نشان پایتخت اعلام شد. محل حادثه کارگاه مبل‌سازی‌ حوالی میدان امام حسین(ع) بود و آتش‌نشانان پس از اطفای حریق پیکر 3کارگر کارگاه را که در میان شعله‌های آتش گرفتار و دچار سوختگی شدید شده بودند، بیرون کشیدند.

آتش‌سوزی عمدی
با انتقال مصدومان به بیمارستان، یکی از آنها جانش را از دست داد و کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند که حریق عمدی بوده است. در این شرایط تحقیقات برای شناسایی عامل آتش‌سوزی آغاز شد. برادر مقتول که در کارگاه کار می‌کرد به مأموران گفت: چند سالی بود که با برادرم در کارگاه کار می‌کردیم. ساعت ۵ صبح هنگام استراحت در اتاق کارگران متوجه بوی سوختگی شدم. وقتی از خواب بیدار شدم، دیدم کارگاه آتش گرفته است. بلافاصله از کارگاه خارج شدم اما برادرم نتوانست خودش را از میان شعله‌ها نجات دهد و جانش را از دست داد.

ردپای کارگر اخراجی
به‌گفته آتش‌نشانان علت حادثه پرت کردن وسیله اشتعال زا به داخل کارگاه بوده است. این درحالی بود که تیم جنایی با حضور در محل حادثه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند و خیلی زود هویت عامل این جنایت آتشین فاش شد. او کسی جز کارگر کارگاه مبل‌سازی‌ نبود که 24ساعت قبل از کارگاه اخراج شده بود. رئیس کارگاه می‌گفت که این کارگر را به‌دلیل رفتار نامناسبی که داشته 24ساعت قبل از آتش‌سوزی اخراج کرده بود.همین کافی بود تا دستور بازداشت کارگر اخراجی صادر و او مدتی بعد دستگیر شود.
متهم در بازجویی‌ها به آتش زدن کارگاه اعتراف کرد و در تحقیقات گفت: از شهرستان برای کار به تهران آمده و در کارگاه مبل‌سازی مشغول به‌کار شده بودم. هم کار تعمیر مبل انجام می‌دادم، هم شست‌وشو اما صاحب کارگاه مرتب از کار من ایراد می‌گرفت و اذیتم می‌کرد تا اینکه بالاخره یک روز پیش از حادثه با هم درگیر شدیم و او مرا اخراج کرد.از کارگاه که بیرون آمدم، به پارک رفتم، اما جایی برای خواب نداشتم. کینه عجیبی از صاحب کارگاه به دل گرفته بودم و حدود ساعت 4یا 5صبح بود که به مقابل کارگاه برگشتم. پارچه‌ای را آغشته به تینر کرده و به یک چوب بستم. سپس از بالای دیوار به داخل کارگاه پریدم. پارچه را روی بخاری انداختم و وقتی آتش شعله‌ور شد، از آنجا فرار کردم. من نیتم فقط انتقام‌جویی بود و قصدی برای آدمکشی نداشتم.

رهایی از قصاص
این متهم بعد از مدتی در دادگاه به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و درحالی‌که مجرم آتش افروز در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود، تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای جلب رضایت اولیای دم شروع شد.تلاش‌ها نتیجه داد و سرانجام پدر و مادر مقتول صبح دیروز نزد قاضی مریم خلیفه، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفتند و قاتل پسرشان را بخشیدند. آنها اعلام کردند که به‌خاطر رضای خدا و آرامش روح پسرشان قاتل را می‌بخشند. مادر مقتول می‌گفت که در این مدت بارها خواب پسرش را دیده و می‌خواهد روح او با بخشیدن قاتلش که در زندان توبه کرده و پشیمان است به آرامش برسد. به این ترتیب با بخشش قاتل، وی از چوبه دار و مجازات مرگ رهایی یافت.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قتل حوادث
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها