کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله معترضان لبنانی به ساختمان‌های دولتی

13 بهمن 1399 ساعت 11:46


گروه بین الملل: ارتش لبنان گفت معترضان در طرابلس با کوکتل مولوتف به ساختمان دولت محلی حمله کرده و قصد به آتش کشیدن آن را داشته‌اند.
  پلیس از روی بام ساختمان‌ها به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک‌آور شلیک کرده است.اعتراضات مردمی در طرابلس لبنان همچنان ادامه دارد. فقر و نیز تعطیلی مشاغل به دلیل کرونا که تا ۸ فوریه تمدید شده مردم مستأصل و عصبانی را به خیابان‌های این شهر فقیر بندری کشانده است.
گروهی از تظاهرکنندگان عمدتا جوان در میدان اصلی طرابلس تجمع کردند. این افراد سپس به سمت ساختمان دولت محلی رفتند. به گفته ارتش، معترضان با پرتاب کوکتل مولوتف به سمت این ساختمان سعی در به آتش کشیدن آن داشتند. دبیرکل صلیب سرخ لبنان نیز  گفته ده نفر مجروح و مصدوم شده‌اند. به گفته او این افراد یا به دلیل گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شده و یا در اثر پرتاب سنگ زخمی شده‌اند.در هفته‌های گذشته اعتراضات در طرابلس باعث کشته شدن یک نفر و جراحت بیش از ۴۰۰ نفر شده است.
لبنان پیش از شروع پاندمی کرونا نیز در وضعیت وخیم اقتصادی قرار داشت. این کشور یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا و بر اساس گزارش اخیر دو نهاد بین‌المللی اقتصادی ناتوان از پرداخت بدهی‌هایش است.به گزارش سازمان ملل، نیمی از جمعیت شش میلیونی این کشور مدیترانه‌ای زیر خط فقر به سر می‌برند.


 


کد مطلب: 254234

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/254234/حمله-معترضان-لبنانی-ساختمان-های-دولتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir