به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۲۵۴۳۰۵
وزیر دفاع اسرائیل: جنگ خاورمیانه خیلی‌ها را درگیر خواهد کرد

هدف اسرائیل هسته‌ای نشدن ایران است

هدف اسرائیل هسته‌ای نشدن ایران است
گروه سیاسی: وزیر دفاع اسرائیل، درباره اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران در صورت لزوم هشدار داد و گفت: اگر جنگی در منطقه رخ دهد، غیرنظامیان بسیاری را درگیر خواهد کرد و تنها نبرد ارتش‌ها نخواهد بود.
بنی گانتس گفت: اسرائیل هدف روشنی دارد و آن هسته‌ای نشدن ایران است. او گفت: این هدف تنها برای تامین منافع اسرائیل نیست بلکه بیش و پیش از هر چیز برای حفظ منافع جهانی و منطقه‌ای است. گانتس در حالی به صراحت درباره اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داده که پیشتر سخنان آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل درباره تهیه طرح‌هایی برای حمله احتمالی به ایران خبرساز شده بود.گفته‌های  کوخاوی با انتقاد کسانی در اسرائیل روبرو شد که می‌گفتند او باید منتظر سیاست‌های کابینه جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در قبال ایران می‌شد و نباید به عنوان یک نظامی درباره خط قرمز اسرائیل در برخورد با ایران با صراحت اظهار نظر می‌کرد.
اما بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل که ابتدا از سخنان کوخاوی انتقاد کرده و گفته بود این بحث‌ها باید پشت درهای بسته بماند بعدا از او دفاع کرد و آویو کوخاوی را فرماندهی عالی توصیف کرد.
 گانتس  به نوعی موضع رئیس ستاد ارتش اسرائیل را در قبال ایران تکرار کرد و گفت: ارتش و نظام دفاعی اسرائیل گزینه اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران را در صورتی که لازم باشد، حفظ کرده است... من امیدوارم کار به آنجا نکشد.اسرائیل تاکنون دو بار تاسیسات هسته‌ای کشورهای دشمن را هدف قرار داده است: عراق در سال ۱۹۸۱ و سوریه در سال ۲۰۰۷. اسرائیل این حملات را پیشگیرانه و با هدف جلوگیری از دستیابی کشور‌های دشمن خود به سلاح هسته‌ای توصیف می‌کند.
وزیر دفاع اسرائیل  گفت که دسترسی ایران به توان هسته‌ای باعث رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود و هم‌زمان خواهان اقدام علیه حمایت‌های جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن شد.ایران هرگونه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد می‌کند و می‌گوید اسرائیل به عنوان کشوری که بدون پاسخگویی به مجامع جهانی دارای تسلیحات هسته‌ای پنهان است، حق دخالت در برنامه هسته‌ای ایران را ندارد.بنی گانتس گفت که هر جنگی که رخ دهد با شلیک موشک‌های حزب‌الله و حماس و به سوی غیرنظامیان اسرائیلی همراه خواهد بود و به گفته او اسرائیل در نهایت مجبور خواهد شد انبارهای موشکی این گروه‌ها را در مناطق مسکونی هدف قرار دهد.
 گانتس گفت: وقتی به شما می‌گویم که اطلاع دارم در لبنان خانه‌هایی هست که اتاق مهمان دارد و اتاق موشک، شعار نمی‌دهم، این عین واقعیت است... ما در نهایت مجبور خواهیم شد به موشک‌هایی که در مناطق مسکونی و غیرنظامی انبار شده حمله کنیم. این بر پایه اطلاعات تایید شده است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها