به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۲۵۴۳۲۵

نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی

نحوه ویزیت بدون دفترچه تأمین اجتماعی
گروه جامعه: مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ویزیت بدون دفترچه بیمه شدگان تأمین اجتماعی از اول اسفند در مراکز درمانی توضیح داد.شهرام غفاری گفت: در سال گذشته فقط ۶۰ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان بابت امور دفترچه بوده است. این رقم، وسعت مراجعات به واحدهای اجرایی این سازمان را نشان می‌دهد.غفاری افزود: سازمان تأمین اجتماعی تصمیم گرفت نسخه الکترونیک را اجرا کند و در حال حاضر برای مراجعه در تمامی مراکز درمانی ملکی این سازمان دفترچه درمانی نیاز نیست و فقط با ارائه کد ملی به بیمه شده خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی افزود: ۹۸ درصد نسخ تولید شده در سازمان تأمین اجتماعی الکترونیکی است و توسط پزشکان طرف قرارداد نیز روزانه ۱۵۰ هزار نسخ الکترونیکی صادر می‌شود.مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای اسفند دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در شعب و کارگزاری‌های این سازمان صادر نمی‌شود، گفت: از ابتدای اسفند بیمه شدگان با کد ملی احراز هویت می‌شوند و خدمات را دریافت می‌کنند. بعد از این تاریخ، در صورتی که دفترچه بیمه شده دارای برگ‌های استفاده نشده بود پزشک از آنها برای ویزیت استفاده می‌کند و در صورتی که دفترچه فاقد برگه بود پزشک می‌تواند در سربرگ خود با قید کد ملی بیمه شده را پذیرش کند.غفاری تصریح کرد: با حذف دفترچه، فرایند درمان هیچ تغییری نمی‌کند. فقط دفترچه کنار گذاشته می‌شود و برای پزشکانی که از نسخه الکترونیک استفاده نمی‌کنند سربرگ آنها جایگزین دفترچه می‌شود. البته به تمامی پزشکان توصیه می‌کنیم به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند.
برچسب ها: تامین اجتماعی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها