به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۵۴۴۴۹

هاشمیان: علی انصاریان آمبولی ریه ندارد

هاشمیان: علی انصاریان آمبولی ریه ندارد
گروه ورزشی: پزشک معالج علی انصاریان در گفتگو با خبرنگاران به ابهامات و شایعات پیرامون درمان این پیشکسوت فوتبال در مبارزه با ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.به گزارش ایلنا، محمدرضا هاشمان، پزشک معالج علی انصاریان در گفتگو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت علی انصاریان اظهار داشت: جناب انصاریان، بیماری دارند که میزان زیادی ریه را درگیر می‌کند و این بیماری شدت زیادی در ایشان داشت که سی تی اسکن از ریه نشان داد که نواحی زیادی از ریه به خصوص سمت راست را درگیر کرده است. در آنجا فیبروز تشکیل شده بود و به بیمارستان فرهیختگان مراجعه می‌کنند. در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و بعد از دو روز تهویه مکانیکی غیر تهاجمی برای ایشان شروع می‌شود تا اینکه روز گذشته شرایط نسبتا پایداری با تهویه تهاجمی داشتند. اگر تهویه غیرتهاجمی برای ایشان ایجاد نمی‌شد از نظر اکسیژن رسانی ریه درگیر کارایی نداشت.او ادامه داد: به طور ناگهانی بعدازظهر نزدیک به ساعت 9 شب تنگی نفس فزاینده و دچار افت اکسیژن رسانی خون و افزایش تعداد تنفس می‌شوند، راهی به غیر از اقدام تهاجمی برای ایشان وجود نداشت و لوله گذاری داخل تراشه اتفاق افتاد. عکس‌هایی که بلافاصله به صورت سریال از ایشان گرفته شد عکس‌های جالبی نبود. صبح امروز مقداری از عکس‌های دیشب بهتر است اما شرایط همان است و بسیار پیچیده است. از نظر قبلی بررسی‌هایی اکوکاردیوگرافی به صورت سریالی شد، هیچگونه شواهدی از نظر مشکلات قلبی نداشتند و شب گذشته هم از نظر آمبولی یا لخته خون در ریه بررسی شد که آن هم اندام‌های دیر به صورت ترومبوز یا لخته نبودند.

هاشیمان افزود: بنابراین بیماری در واقع فقط به صورت درگیری ریه بود، البته عفونت‌های دیگری هم درکار هستند که این عفونت‌ها در واقع یک ویروس دیگری هم پیدا کردیم که تحت درمان قرار گرفت. اساتید بسیار زیادی که علاقه داشتند در این تیم حضور پیدا کنند، برجسته بودند و در این چند روز اینجا تشریف دارند تا کمک کنند. به هر حال داروهایی که برای بیماران کرونا در کشورمان موجود است برای ایشان استفاده شده و بارها و بارها چک شده است. نکته مهم این است که از نظر فشار خون با داروهایی که موظف هستند فشار خون را در این شرایط افزایش بدهند، کار می‌شود، امیدواریم که نقایصی که در ارگان‌های دیگر اتفاق می‌افتد برای ایشان اتفاق نیفتد. اگر سطح اکسیژن رسانی بالا باشد همه این وضعیت‌ها خوب است اما در غیر این صورت خط بسیار بسیار جدی خواهد بود.
دیشب چه اتفاقی افتاد که وضعیت انصاریان از حالت پایداری خارج شد، هاشمیان در پاسخ به این سوال گفت: وضعیت ایشان با تهویه غیر تهاجمی یک کار بسیار تخصصی است و توسط آن ادامه می‌یافت. خیلی از بیماران دیگر هستند که امکان دارد خیلی سریعتر پیش بروند که در این شرایط وضعیت پایدار بود. ما بارها اعلام کردیم توسط تهویه غیرتهاجمی بیماران را هوشیار نگه می‌داریم و جلو می‌رویم اما اینطور نبوده که بدون اکسیژن پرفشار کار را پیش ببریم. ایشان طی این مدت در بخش ICU قرار داشتند.

او درباره آخرین وضعیت انصاریان گفت: ایشان افزایش ضربان قلب داشتند، ضربان قلب یک ورزشکار همیشه یک تعادلی دارد، برای ایشان هم وجود داشته اما پس از اتفاق شب گذشته ضربان بالا رفته که دلایل متفاوتی از جمله آمبولی ریه را بررسی کردیم که خوشبختانه آمبولی ریه نداشتند. علت اصلی این است که اکسیژن رسانی بسیار پایین است و قلب پرکارتر می‌شود. عددی که برای قلب وجود دارد حدود 50 است که مناسب است و همین وضعیت قلبی مناسب می‌تواند این فشار را تحمل کند که در انسان‌های غیرورزشکار این افت اکسیژن رسانی تحمل این‌چنینی را ایجاد نمی‌کند.هاشمیان افزود: ما در کشورمان در حدی که می‌دیدیم و می‌شنیدیم بیماران جوان سالم بسیار داشتیم. اینطور نبوده که همیشه پیرها و ناتوان درگیر کرونا شوند. ما بسیاری از جوانان را از دست دادیم و این چیز جدیدی نیست. این فرضیه‌ای که آنها فکر می‌کنند قرار است از یک کشوری ویروس به اینجا برسد بحث جداست. ما بارها مرگ عزیزانمان را در شرایطی که جوان بودند و بیماری زمینه‌ای نداشتند دیدیم. یکی از فاکتورهای مهم دیر رسیدن به بیمارستان‌هاست که جناب آقای انصاریان بعد از حدود یک هفته پس از ابتلا با درگیری ریوی بسیار شدید مراجعه کردند. درخصوص دیگر بیماران این بسته به شرایط می‌تواند تغییر کند.

او درپاسخ به این سوال که آیا بیمارستان‌های دولتی به اندازه بیمارستان‌های خصوصی امکانات وجود دارد یا خیر گفت:‌ انتقال بیماران در این شرایط کار صحیحی نیست. به طور کلی در دنیا ICUهای تخصصی شرایط بهتری دارند. در خصوص بیمارستان فرهیختگان باید بگویم که از نظر فیزیکی و دستگاه‌های موجود از دستگاه‌های خوبی برخوردار است. البته ما در روزهای اول یکی از بیمارستان‌های خصوصی و مسیح دانشوری دستگاه گرفتیم. استفاده از دستگاه‌های تنفسی تهاجمی را برای اولین بار در ایران شروع کردم و بعد از اینکه 86 درصد بیماران در نیویورک از این طریق درمان شدند، سازمان جهانی بهداشت حرفش را پس گرفت و با همین سیستم افتخار این را داریم که به همراه جناب دکتر جماعتی اولین سیستم‌های تهویه غیرتهاجمی را سال‌ها استفاده می‌کنیم. تمام داروها در کشور ما موجود است و نیازی به اینکه دارویی را وارد کنیم نیازی نداریم.چند ساعت حیاتی درباره آقای انصاریان پیش رو داریم؟ هاشمیان در این خصوص به خبرنگاران گفت: ما همیشه در ICU کارمان این است که در لحظه باشیم. در واقع کاری که می‌کنیم در لحظه بوده و تصمیم می‌گیریم. در این بخش برای زنده ماند بیماران وقت تعیین نمی‌کنیم و برای احیای بیماران تلاش می‌کنیم و در واقع اسم و رسم و ورزش و هنر هیچ تفاوتی ندارد. آقای انصاریان هم در بخشی هستند که سایر بیماران هم آنجا حضور دارند.
برچسب ها: علی انصاریان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها