به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۲۵۴۴۹۱

ارسال واکسن از اسرائیل به فلسطین

ارسال واکسن از اسرائیل به  فلسطین
گروه بین الملل: اسرائیل اعلام کرد، اولین محموله واکسن کرونا را تحویل مناطق فلسطینی‌نشین داده است.  قبول این محموله واکسن از سوی اسرائیل برای مقامات فلسطینی یک موضوع حساس سیاسی است.

دولت اسرائیل با انتشار عکس‌هایی از کارتن‌ها و جعبه‌های خنک‌کننده در مرزبیت‌المقدس و رام‌الله از ارسال اولین محموله واکسن کرونا به مناطق فلسطینی‌نشین خبر داد. بر اساس این گزارش دو هزار دوز واکسن کرونای مدرنا تحویل فلسطینیان داده شده و سه هزار دوز دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.این واکسن‌ها قرار است برای واکسینه کردن خدمه درمانی و کارکنان بیمارستان‌ها استفاده شوند.مقامات فلسطینی هیچگاه رسما از اسرائيل تقاضای واکسن نکرده‌اند، با این وجود نهادهای حقوق بشری اسرائیل را به دلیل در دست داشتن قدرت در سرزمین‌های اشغالی موظف به انجام این امر دانسته و درباره رعایت حقوق بین‌الملل به دولت اسرائيل هشدار داده‌اند.اسرائيل در مقابل با اشاره به قرارداد اسلو، فلسطینیان را مسئول تهیه واکسن برای اراضی اشغالی می‌داند. در حالی که اسرائیل بالاترین آمار واکسیناسیون کرونا در جهان را دارد، این آمار برای فلسطینیان عملا صفر است.

به گفته محمد شتایه، نخست‌وزیر مناطق فلسطینی برنامه واکسیناسیون از دو هفته دیگر آغاز می‌شود. بر اساس این برنامه ابتدا ۵۰ هزار دوز واکسن توزیع می‌شود. این در حالی است که در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه شش میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها