به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۰۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۵۴۵۰۱

بسکتبال ایران می‌تواند شبیه حدادی را بسازد؟

بسکتبال ایران می‌تواند شبیه حدادی را بسازد؟
گروه ورزشی: کارشناس بسکتبال ایران گفت: من معتقدم که بسکتبال ما باید به سبک جدید و بدون حدادی عادت کند، چون این‌مورد قابل دسترس‌تر از یافتن جایگزین حامد است.محمدرضا اسلامی  درباره شکست دور از انتظار تیم بسکتبال شورا و شهرداری قزوین مقابل خانه بسکتبال خوزستان، توضیح داد: به هر حال در شبی که تیم مقابل ۷۰ درصد سه امتیازی می‌زند و بازیکنان شما هم در ابتدا تیم حریف را دست کم می‌گیرند، کار سخت می‌شود. ‌واقعا در این دیدار بازیکنان تیم خانه بسکتبال خوزستان فراتر از انتظار سه امتیازی  زدند و شرایط خاصی بر بازی حاکم بود. او افزود: البته ما در کوارتر آخر خوب بودیم، اما بخاطر اشتباهات بچه‌گانه شکست خوردیم. ضمن اینکه تیم حریف واقعا عجیب سه امتیازی زد و نزدیک ۷۰ درصد در پرتاب‌های سه امتیازی موفق بودند.سرمربی تیم بسکتبال شورا و شهرداری قزوین، درباره جذب آرش محمودیان بازیکن دو رگه ایرانی و چکی نیز گفت: او بازیکن خودمان است که یک مدت به دلیل وضع حمل همسرش به آمریکا سفر کرد که متاسفانه بچه او به کما رفت و نتوانست سر موعد به تیم بپیوندد که دست ما را هم در دور برگشت بست. با توجه به اینکه تمام محور تیم ما هم روی بازیکن خارجی بود کار سخت شد. از ابتدا شرایط ما سخت شد چون همه بازیکنان خوب داخلی جذب تیم‌ها شدند و برنامه‌های ما با در نظر گرفتن بازیکن خارجی طراحی شد که نبودشان اذیت کرد. 
 
او درباره کیفیت بازی‌های دور برگشت لیگ نیز گفت: تیم‌ها در دور برگشت تقویت شدند و متاسفانه ما نتوانستیم بازیکنان چندانی جذب کنیم، اما خوشبختانه در دور رفت خوب بودیم و امتیازات خوبی را ذخیره کرده‌ایم. شخصا فکر نمی‌کنم تا روز آخر مسابقات ‌جایگاه تیم‌ها مشخص شود و هر ۸ تیمی‌ که به پلی‌آف می‌رسند رقبای ‌گردن ‌کلفتی ‌هستد.‌ ما هم از پیش برنده یا بازنده نیستیم، اما امیدوارم به هماهنگی‌ دور رفت برسیم. متاسفانه این باخت دور از انتظار کار ما را سخت کرد و در صورت پایین‌تر شدن رتبه در جدول مسیر پلی‌آف دشوارتر می‌شود، اما فعلا منتظر نتایج بازی‌های دیگر هستیم و برای صعود به پلی‌آف خیلی نگرانی نداریم چون بردهای خوبی را در دور رفت کسب کردیم.

کارشناس بسکتبال ایران، درباره پیش بینی خود از عملکرد تیم ملی در مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا، اظهار کرد: از نظر من تیم ملی در این پنجره شرایط بهتری نسبت به پنجره دوم خواهد داشت، چون بازیکنان در کوران مسابقات لیگ بوده‌اند و آماده پا به میدان می‌گذارند. در گروه یک‌ لیگ هم که اکثر ملی پوشان آنجا هستند، بازی‌ها فشرده و با کیفیت‌تر بودند. الان ملی‌پوشان آماده‌تر هستند و می‌توانیم با کسب دو پیروزی راهی کاپ آسیا شویم.او در مورد احتمال نبود نفراتی چون حامد حدادی و آرون گرامی‌پور، توضیح داد: حامد دو مزیت نسبت به هم قد و اندازه‌های خودش دارد. او ضمن اینکه فیزیک خاصی دارد، از تکنیک و هوش ذاتی سرشاری نیز برخوردار است. در بسکتبال ایران بازیکنی با این کیفیت هر چند ۱۰ سال یکبار پیدا می‌شود.اسلامی در پاسخ به این سوال که چگونه باید خلاء حدادی را پر کرد، توضیح داد: ما باید به سمت بسکتبالی برویم که برتری خود را در نبود چنین نفراتی نیز داشته باشیم. از نظر من رفتن به سمت بسکتبالی جدید، قابل دسترس‌تر از ساختن بازیکنی چون حامد است. باید روی این موضوع یواش یواش کار کنیم چون قابل دسترس‌تر است، ضمن اینکه امیدوارم حامد بتواند سال‌های بیشتری به بسکتبال ایران کمک کند تا جایگزین شایسته‌ای برای او پیدا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها