به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۲۵۴۶۷۲

حفظ انگیزه هنگام داشتن استرس

حفظ انگیزه هنگام داشتن استرس
گروه جامعه: استرس به عنوان یک دشمن واقعی می‌تواند انگیزه انجام هر کاری را از افراد بگیرد.
برای بسیاری از مردم، استرس دشمن آشنایی است. در هر برهه از زمان، تقریباً همه ما دچار استرس و اضطراب می‌شویم. با این حال، اگر استرس ایجاد شود، می‌تواند به یک مشکل واقعی تبدیل شود و نه تنها انگیزه ما را از بین ببرد‌، بلکه منجر به عواقب واقعی سلامتی نیز شود.برای مقابله با استرس و داشتن انگیزه، نکات زیر را در نظر بگیرید.
 
 
 نفس‌های عمیق بکشید
عبارت "یک نفس عمیق بکش" فقط یک عبارت نیست، بلکه یک توصیه مشروع است. تمرینات تنفس عمیق یک روش اثبات شده برای کمک به کاهش استرس است و گاهی اوقات در صورتی که بیش از حد بر روی چیزی کار کنید، می‌تواند به عنوان نوعی دگمه تنظیم مجدد عمل کند.اگر احساس می‌کنید استرس شما از کنترل خارج می‌شود، مکث کنید، چشمان خود را ببندید و چند بار نفس عمیق بکشید و سپس با این کار, موجی از آرامش به شما خوش‌آمد خواهد گفت.

 نگرانی‌هایتان را بنویسید
اگر استرس شما ناشی از شرایط خاص زندگیتان است, همانطور که بیشتر اوقات استرس دارید آن شرایط را یک بار روی یک کاغذ بنویسید و یکی یکی به آن‌ها بپردازید و همانطور که شرایط را بررسی می کنید از آن‌ها کم کنید.
بعضی اوقات، ممکن است بتوانید آنچه را که برایتان نگران کننده است، حل کنید، مانند اتمام پروژه‌ای که باعث اضطراب شما شده است و یا بار دیگر ممکن است براحتی با آنچه که برای شما نگران کننده است، کنار بیایید و درک کنید که تأکید بیش از حد روی آن فایده‌ای ندارد.در هر صورت، نوشتن نگرانی‌های خود و پرداختن به آن‌ها ممکن است راهی عالی برای ریشه‌یابی آن چیزی باشد که شما را تحت فشار قرار می‌دهد.

 از تعطیلات استفاده کنید
به نظر می‌رسد این روز‌ها مردم کمتر آخر هفته‌ها را تعطیل می‌کنند و در زندگی‌های پرمشغله امروز, ممکن است روز‌های آخر هفته,  ما را برای انجام دادن کار‌های بیشتر وسوسه کنند.با این حال، اضافه‌کاری یکی از دلایل اصلی استرس است و اگر میزان زیادی سر کار بمانید، مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید، زیرا سخت است که بهره‌وری بالایی داشته باشید.در صورت امکان، باید آخر هفته‌ها را تعطیل کنید. فعالیتی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید یا با یک دوست قدیمی ارتباط برقرار کنید. روز‌هایی که برای انجام کار‌هایی از این قبیل سپری می‌شود، راهی عالی برای کاهش استرس و تقویت انگیزه شما در هنگام روز کاری جدید است.

کاری را انجام دهید که به شما حس شادی القا می‌کند
شادی پادزهر استرس است و اگر حتی می‌توانید برای انجام کاری که باعث شادی شما می‌شود چند دقیقه وقت بگذارید، می‌فهمید که این یک تسکین دهنده فشار عالی است.فعالیت‌هایی که برای شما شادی‌آورند از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما هرچه که باشد، هر وقت فرصتی پیدا کردید، وقت بگذارید تا از آن‌ها لذت ببرید.
همانند تعطیلات آخر هفته، حتی اگر احساس کنید که نمی‌توانید وقت بگذارید و کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید، مزایای آن بیشتر از زمان از دست رفته است.

قدم بزنید یا بدوید
کمی ورزش سبک از بین برنده استرس است، زیرا باعث ترشح اندورفین می‌شود. اندورفین‌ها معمولاً به عنوان روشی که کمی شادی به شما می‌دهد، "هورمون شادی" نامیده می‌شوند.علاوه بر آزاد سازی این هورمون‌های ایجادکننده شادی، پیاده روی یا دویدن راهی عالی برای جریان خون و آزاد کردن کمی از انرژی عصبی است که گاهی اوقات به صورت استرس جمع می‌شود. به عنوان یک پاداش اضافی، پیاده روی و دویدن در نوع خود تمرینات سالمی هستند که صرف نظر از این که استرس دارید یا خیر، برای شما عالی هستند.

 کمی زودتر از خواب بیدار شوید
به نظر نمی‌رسد یک ساعت زودتر از خواب بیدار شدن زیاد باشد، اما اگر از آن دقایق عاقلانه استفاده کنید، آنگاه می‌توانند بسیار سودمند باشند. این امر به ویژه از آنجایی که ساعات صبح برای بقیه روز شما تنظیم می‌شود، بیشتر صدق می‌کند.اگر روز را آرام و راحت شروع کنید، به احتمال زیاد بقیه روز را نیز به همین ترتیب خواهید گذراند. قبل از عزیمت به محل کار، زمانی را برای استرس‌زدایی اختصاص دهید. یک راه عالی برای انجام این کار مدیتیشن است، اما ممکن است شما هم بخواهید وقت اضافی خود را صرف انجام یک مطالعه سبک یا صرف وقت با خانواده کنید.مواجه با استرس هرگز امری آسان نیست، اما امیدوارم این نکات انگیزه شما را حفظ کنند
برچسب ها: استرس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها