به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۲۵۴۶۸۲

چرا هنرمندان کره‌ای خودکشی می‌کنند؟

چرا هنرمندان کره‌ای خودکشی می‌کنند؟
گروه فرهنگی: ستاره‌های جوان در کشور کره تحت قوانینی سخت گیرانه مدیریت می‌شوند که این موضوع آن‌ها را با مشکلات روحی متعددی مواجه کرده است. هجوم نظرات منفی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی و عمر کوتاه هنری از دیگر دلایل این امر برشمرده می شود؛ به نحوی که در حال حاضر آمار مرگ و میر هنرمندان ناشی از خودکشی در این کشور، دو برابر کروناست.به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، خودکشی دختر جوان هنرمند کره‌ای سونگ یو جونگ، در رسانه‌های جهان بازتاب زیادی داشته است زیرا کره‌ی جنوبی مدتی است که با سلسله‌ای از خودکشی هنرمندان جوانش مواجه است.چند روز قبل در تاریخ ۲۶ ژانویه جسد بی جان سونگ یو جونگ، بازیگر ۲۶ ساله کره‌ای در سئول پایتخت این کشور پیدا شد. هرچند آژانس رسانه‌ای که با این هنرمند همکاری داشته و هماهنگ کننده برنامه‌های او بوده، علت دقیق این خودکشی را برای رسانه‌ها توضیح نداده است، اما خودکشی سلسله وار هنرمندان زیر ۳۰ سال در کشور کره جنوبی آن هم درست زمانی که گروه‌های پاپ و هنرمندان کره‌ای به سرعت میان مردم جهان به ویژه در میان قشر نوجوان به معروفیت و محبوبیت می‌رسند، پرونده‌ی جدیدی را برای این کشور گشوده است.
 
سونگ یو جونگ
سونگ یو جونگ، فعالیت هنری خود را در ابتدا در تبلیغات تجاری زمانی که تنها ۲۰ سال داشت آغاز کرد، او سپس در سال ۲۰۱۹ با بازی در نقش‌های اصلی به شهرت رسید و شروع به فعالیت در کارهای خیرخواهانه  کرد.
آژانس‌های رسانه‌ای کره‌ معمولا محدودیت‌های زیادی را برای هنرمندان جوان ایجاد کرده و از سنین نوجوانی آن‌ها را از جهات مختلف تحت فشار قرار می‌دهkد. از جمله این فشارها کنترل شکل ظاهری مدل یا هنرمند و نحوه ارتباطات و فعالیتش در شبکه اجتماعی است.برخی از منتقدان می‌گویند یکی از دلایلی که هنرمندان جوان کره‌ای را دچار مشکلات روحی می‌کند این است که آژانس‌های رسانه‌ای برای این ستاره‌ها عمر هنری محدودی را در نظر می‌گیرند؛ به طوری که در اواخر دهه دوم زندگی و در آستانه سی سالگی ستاره‌های جوان کره‌ای به خاموشی گراییده و به سرعت ستاره‌های نوجوان جایشان را پر می‌کنند.

در سال ۲۰۱۹ تحقیق نیویورک تایمز یکی دیگر از جنبه‌های تاریک صنعت پاپ کره را نمایان کرد و آن دست داشتن تولیدکنندگان و گردانندگان صنعت پاپ در در پرونده‌های مواد مخدر و فساد و فحشا در این کشور بود.در سال‌های اخیر خبر خودکشی هنرمندان کره‌ای به خبری عادی و تکراری تبدیل شده است. یکی از این خودکشی‌ها مربوط به کیم جونگ هیون، خواننده ۲۷ ساله کره‌ای بود؛ او در سال ۲۰۱۷ با نوشتن یک نامه بدین مضمون که افسردگی بر او غلبه کرده است، به زندگی خوپ پایان داد.طبق گزارش گاردین، تا کنون ۳۰ خودکشی میان هنرمندان کره‌ای اتفاق افتاده که به انگیزه‌های مختلف مالی، عشقی و اختلافات خانوادگی نسبت داده شده است؛ اما موضوعی که در بسیاری از این خودکشی‌ها نقش داشته کاهش محبوبیت ستاره‌ها و یا حمله کاربران فضای مجازی به آن‌ها بوده است؛ مسئله‌ای که سبب شد مقامات کره‌ای برای کاربرانی که با پیام‌هایشان باعث سوق دادن افراد به خودکشی می‌شوند، ۲۰۰۰ دلار جریمه در نظر بگیرند.البته کره‌ی جنوبی فقط در آمار خودکشی هنرمندان پیشرو نیست بلکه به طور کلی کره رتبه اول خودکشی در جهان را دارد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی اکونومیست در سال گذشته کره‌ی جنوبی تنها  ۵۶۴ نفر از شهروندانش را بر اثر کرونا از دست داده اما حدود دو برابر این تعداد در این کشور در سال گذشته خودکشی کرده‌اند. طبق آمار اغلب زنان، نوجوانان و جوانان کره‌ای دست به خودکشی می‌زنند.پدیده کی پاپ K-Pop (ژانر موسیقی کره‌ای) اکنون در شبکه های اجتماعی بسیار گسترده شده و ستارگان کی پاپ روزانه پیام‌های زیادی را از طرفداران و مخالفانشان دریافت می‌کنند. بسیاری از آن‌ها کامنت‌هایی منفی درباره ظاهر و زندگی شخصی خود دریافت می‌کنند.صنعت پاپ در کره تنها به رقص، بازیگری و خوانندگی افراد اهمیت می‌دهد و کار با افراد مستعد در این حوزه ها را از سنین نوجوانی شروع می‌کند؛ این باعث می‌شود تا ستارگان جوان کره‌ای فرصتی برای یادگیری روابط اجتماعی و نحوه تعامل با خشونت‌های مخالفانشان را یاد نگرفته و در مواجهه با افکار خودکشی نتوانند راه فراری برای خود بیابند.
برچسب ها: خودکشی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها