به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۲۵۴۶۹۶

آغاز واکسیناسیون کرونا در فلسطین

آغاز واکسیناسیون کرونا در فلسطین
گروه بین الملل:فلسطین واکسیناسیون ضد ویروس کرونا را با واکسینه کادر پزشکی آغاز کرد.
 وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کمپین واکسیناسیون ضد ویروس کرونا با واکسینه کردن کادرهای پزشکی فعال در بخش‌های مراقبت ویژه در داخل مراکز و بیمارستان‌های درمان بیماران کرونایی آغاز شد.
طبق بیانیه این وزارتخانه، می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین، واکسن ضد کرونا را در بیمارستانی واقع در شرق رام الله دریافت کرده و کادرهای پزشکی که در بخش‌های مراقبت ویژه فعالیت دارند، با واکسن آمریکایی «مدرنا» واکسینه شده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، دسته دومی که واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد، سالخوردگان بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.
وزیر بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد، کمپین واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک روسیه تکمیل خواهد شد و پنج هزار دوز طی روزهای آتی به فلسطین و ۳۷ هزار دوز نیز از طرح کواکس خواهد رسید.
کواکس، طرح سازمان بهداشت جهانی برای تضمین توزیع عادلانه واکسن‌های ویروس کرونا و فراهم کردن آن در کشورهای فقیر یا با درآمد متوسط است که قدرت امضای توافق‌های دوجانبه برای خرید واکسن را ندارند.
می الکیله در ادامه افزود، دولت فلسطین واکسن انگلیسی «استرازنکا» را خریداری کرده است و آنها طی دوره آتی وارد فلسطین می‌شوند.
وزیر بهداشت فلسطین همچنین تصریح کرد، این کمپین تا زمان واکسینه کردن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن ادامه خواهد داشت و این امر به چندین ماه زمان احتیاج دارد.
طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تا عصر سه‌شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین به ۱۸۰ هزار و ۱۸ تن رسید که از میان آنها ۲ هزار و ۳۲ تن جان خود را به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادند و ۱۶۹ هزار و ۱۹۱ تن بهبود یافته‌اند.
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها