کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار بزرگ دلگشا؛ بورس محصولات با کیفیت و خوش قیمت

16 بهمن 1399 ساعت 11:21

گروه کسب و کار: این روزها مال‌ها و مجتمع‌های تجاری کوچک و بزرگ در هر نقطه شهر دیده می‌شوند. یکی از این مجتمع‌های تجاری بازار بزرگ دلگشا است، مرکز خریدی که در قلب بازار تهران و در خیابان 15 خرداد قرار دارد. این مجتمع تجاری با 1600 واحد تجاری نمایشگاه دائمی کالاهای با کیفیت ایرانی و خارجی است.


سرای دلگشا یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین مراکز خرید سطح بازار و حتی سطح تهران است و با امکانات متنوع خود تلاش کرده است تا استاندارد مراکز تجاری سطح بازار را افزایش دهد و به الگویی برای این مراکز بدل شود.
چرا بازار بزرگ دلگشا در بازار تهران ساخته شده است؟
شاید این سؤال برای شما هم ایجاد شده باشد که چرا مجتمع مدرن و مجهزی مثل بازار بزرگ دلگشا در قلب بازار تهران ساخته شده است؛ در حالی که همین مجتمع می‌توانست در نقاط دیگر تهران، به ویژه نقاط شمالی و مرفه نشین ساخته شود.



پاسخ این سؤال را باید در اهداف و رویکردهای مجتمع تجاری دلگشا جست‌وجو کرد. با وجود رشد مراکز خرید در نقاط مختلف شهر تهران بازار بزرگ تهران هنوز قلب تجارت تهران و ایران است. بازار با تمام فرسودگی‌ها و مشکلاتش هنوز که هنوز است مرکزی تعیین کننده در تجارت و بازرگانی ایران است و حضور در آن امتیاز مهمی است.بازار بزرگ دلگشا اولین مجتمع تجاری سطح بازار تهران نیست و شما در نقاط مختلف بازار شاهد رشد مراکز خرید متعدد هستید. این مراکز خرید برای پوشش دادن نقاط ضعف بازار شکل گرفتند. از جمله‌ی این نقاط ضعف می‌توان به تراکم غیراستاندارد حجره‌ها در بازار و ایمن نبودن آنان در برابر حوادث اشاره کرد.

یکی از دلایل ظهور این مراکز همین ویژگی مهم است. کافی است یک بار در سرای دلگشا حاضر شوید تا به جز ظاهر زیبای آن به امکانات مختلف آن در حوزه اطفاء حریق و مقاومتش در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله پی ببرید.
یکی دیگر از اهداف مرکز خریدی مثل دلگشا این است که نمایشگاه دائمی محصولات مختلف برای خریداران عمده و خرد باشد. مراکز خرید و مال‌های سطح تهران بازارهایی با ویژگی‌های خرده‌فروشی هستند و نمایشگاهی برای ارائه محصول به خریدار نهایی است. اما سرای دلگشا به جز این مورد می‌خواهد نمایشگاه دائمی فروش محصولات به شکل عمده باشد. این به چه معنا است؟

بازارها و مال‌های سطح تهران که خرده‌فروشی می‌کنند، چه در شمال و چه در جنوب تهران، سود قابل توجهی از قیمت می‌برند، اما مجتمع‌هایی مثل سرای دلگشا متأثر از ویژگی‌های کلاسیک بازار تهران، کالا را با همان قیمت عمده به خریدار خرد می‌دهند. آن چنان که انتظار می‌رود رویکرد اصلی مجتمع تجاری دلگشا ، مثل دیگر مراکز خرید بازار، فروش محصولات به شکل عمده است. با این وجود این مرکز خرید از خریداران خرد هم غافل نشده است و می‌خواهد به عنوان مرکز خرید با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب شناخته شود.

بازار بزرگ دلگشا مدرن اما وفادار به سنت بازار
بازار بزرگ دلگشا با تمام ویژگی‌های مدرنی که دارد به سنت بازار هم وفادار مانده است. این مرکز خرید اساساً نمایشگاهی است برای توزیع کالا در سطح تهران و کشور که خریداران عمده را به طور خاص مد نظر دارد. البته این ویژگی تنها مختص سرای دلگشا نیست و مراکز خرید دیگری که در قلب بازار تهران هستند نیز این ویژگی را دارند.
اما ویژگی ممتاز مجتمع تجاری دلگشا را باید حمایت از تولید با کیفیت ملی و جوانان دانست. این مرکز خرید می‌خواهد نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی باشد، به همین دلیل به جز بخش کمی از محصولات سرای دلگشا که وارداتی هستند، اکثریت محصولات ارائه شده از باکیفیت‌ترین محصولات داخل کشور تأمین شده‌اند.



مسئله دیگری که به طور خاص مورد تأکید مدیران سرای دلگشا است حمایت از جوانان است. به گفته مدیران این مرکز خرید، جوانانی که متقاضی حضور در واحدهای تجاری سرای دلگشا باشند از تسهیلات ویژه‌ای برخورد می‌شوند. این مسئله برای این مورد توجه قرار گرفته که جوانان بتوانند از تجربه بزرگان بازار استفاده کنند و با راحتی بیشتر در قلب تجارت ایران حضور یابند و کالای خود را به سرتاسر کشور ارسال کنند.
چیزی که آینده سرای دلگشا را امیدوار کننده می‌کند تأکید مدیران این مرکز خرید به حفظ استانداردهای آن است. سرای دلگشا فازهای مختلف خود را با برنامه‌ای از پیش تعیین شده افتتاح می‌کند و احداث پارکینگ در خیابان خیام را به عنوان یکی از پروژه‌های آینده خود مدنظر قرار داده است. این پارکینگ نه تنها مشکل فروشندگان و مشتریان دلگشا را حل می‌کند، بلکه برای اهالی محل هم راهگشا خواهد بود.
اگر گذرتان به بازار افتاد حتماً سری به این مرکز خرید جدید در خیابان 15 خرداد بزنید. تنوع فروشگاه‌ها در کنار امکانات رفاهی خوب، خرید و روز دلچسبی را برای شما رقم می‌زند.
 


کد مطلب: 254741

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/254741/بازار-بزرگ-دلگشا-بورس-محصولات-کیفیت-خوش-قیمت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir