به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۲۵۴۹۱۳
كسانيكه موجب اين وضعيت شده اند ضد انقلاب هستند نه مردم

احمدی‌نژاد: یارانه نقدی امسال باید ۲.۵ میلیون تومان می‌شد

احمدی‌نژاد: یارانه نقدی امسال باید ۲.۵ میلیون تومان می‌شد
گروه اقتصادی: محمود احمدی‌نژاد اظهار داشته است: آن زمانی که ما آن مبلغ را دادیم، نزدیک بیش از ۴۰ دلار بود. الان هم باید همان را به مردم بدهیم. اگر صد در صد اجرا می کردیم، با قیمت های امروز، ۲/۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می رسید.

رییس‌جمهور سابق در مصاحبه با ماهنامه حمل و نقل درباره هدفمندی یارانه ها گفت: آن زمانی که ما آن مبلغ را دادیم، نزدیک بیش از ۴۰ دلار بود. الان هم باید همان را به مردم بدهیم. اگر صد در صد اجرا می کردیم، با قیمت های امروز، ۲.۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می رسید.

احمدی‌نژاد به کدام تحریمها گفته بود کاغذپاره و تحریمها از چه زمانی موثر شد؟ 
تحریم ها کلا دو بخش است و دو منشا دارد؛ یکی تحریم های سازمان ملل است که اینها خیلی ضعیف است و طبیعی بود که من بگویم اینها ارزشی ندارد ولی آن چیزی که آسیب زد و فشار آورد، تحریم های آمریکا و اروپا بود که خارج از ساختار سازمان ملل اعمال شد.
حالا چرا آمریکایی ها قادر هستند این کار را بکنند؟ علت این است که نظام بانکی و پول جهان دست آنهاست. چرا اروپایی ها پذیرفتند؟ این سوال مهمی است. اگر اروپایی ها همراهی نمی کردند، تاثیر چندانی نداشت.
اتحادیه اروپا جلسه گذاشت و رد کرد و گفت ما به تحریم ها نمی پیوندیم، این یعنی جنگ اقتصادی با ایران و عاقبت آن معلوم نیست یعنی کسی از این جنگ سود نمی برد تا اینکه به اشغال سفارت انگلیس در تهران رسیدیم.
بعد از اینکه سفارت اشغال شد، انگلیس تحریم ها را به اتحادیه اروپا برد و گفت ببینید اینها چه کردند! و تعابیر زشتی راجع به ملت ایران بکار بردند، در نتیجه اتحادیه اروپا هم به تحریم ها پیوست. از آن زمان فشارها زیاد شد.
* متن این گفتگوی تفصیلی هفته آینده در ماهنامه حمل و نقل منتشر خواهد شد.
...
احمدی‌نژاد همچنین در مصاحبه‌‌ی دیگری، درباره هنرپیشه‌ای که ظاهری شبیه او دارد گفت: اگر ما مطّلع بشویم که به کسی اجحاف شده است باید به او کمک کنیم تا برطرف شود. ایشان (آقای محمود بصیری) هم یک انسان محترم است. یکی دو بار هم ایشان را از نزدیک دیده‌ام. به هر حال من این موضوع را دنبال می‌کنم. اگر واقعاً به خاطر شباهت به من به ایشان اجحافی شده باشد، من کمک‌شان می‌کنم.

ضد انقلاب از نظر احمدی‌نژاد چه کسی است؟
عده اي حق مردم را در حد يك برگ كاغذي مي دانند كه مي آيند و در صندوق مي اندازند و بيش از اين حقي براي مردم قائل نيستند.
اگر مديريت جوامع با مشاركت مردم باشد ريشه ظلم خشكيده مي شود. ظلم زماني اتفاق مي افتد كه اكثريت محكوم به تصميم و اختيار اقليت هستند. عده ای منتقدين را ضد انقلاب مي خوانند! مگر مي شود يك ملت ضد انقلاب باشد؟ اين انقلاب توسط مردم و به رهبری حضرت امام به نتيجه رسيده است، مگر می شود تمام اين مردم بر ضد خواسته خود باشند. حال سوال اينجا است. آيا ضد انقلاب می توانست بيش از اين كه امروز هست به انقلاب و مردم آسيب بزند؟ كسانيكه موجب اين وضعيت شده اند ضد انقلاب هستند.

* آقای بقایی صد در صد بی‌گناه هستند، صد و پنجاه درصد. حتی تخلف هم نکرده است چه برسد به جرم. چون مجازات برای جرم است، ایشان تخلف هم نکرده است.

* در دولت ما به اندازه همه دولت‌های قبل از آن کار شد. منتهی چون قبل از دولت آقای هاشمی کار زیادی انجام نشده بود، به همین دلیل این نام (دولت سازندگی) را گذاشتند. سازندگی در دولت آقای هاشمی بیشتر از دولت آقای موسوی و خاتمی بود.

* من اگر می‌خواستم جنجالی حرف بزنم که اتّفاقات دیگری می‌افتاد! من اعتقاداتم را می‌گویم ولی تأثیر اعتقادات من در جامعه خیلی زیاد است.

* ماجرای دختر ۹ ساله ای که غنی سازی می‌کرد
نگوييد شيطنت رسانه، بگوييد شيطنت اصحاب قدرت!
همانطور كه در دنيا می‌خواستند از من چهره ديگری معرفی كنند؛ در داخل كشور هم تلاش کردند از من يك چهره ضد زن و ضد هنر بسازند و در ابعاد گسترده تكرار كردند تا آن را جا بيندازند، چرا؟ برای اينكه حرف‌های اصلی به گوش‌ها نرسد! سال ۸۴ من یک تكه‌اش را خنثی كردم. گفتم من یک معلم هستم، اين چيزهایی كه می‌گوييد اصلاً نشنيده‌ام! گفتم من وارد محدوده ممنوعه قدرت شده‌ام كه می‌خواهيد همين طور بزنيد و تخريب بكنيد! رسانه است و پول هم پشت آن است. در حجم وسيع تكرار می‌كند تا در ذهن‌ها رسوب نماید.

* اصحاب قدرت از اوّل سعی كردند تصوير ديگری از من معرفی كنند.

* جزو عجایب است که رای نمایندگان مجلس مخفی است!
الان قانون وضع می کنند که با آن پدر مملکت در می آید، شما یقه چه کسی را می توانید بگیرید؟ اصلا معلوم نیست که به چه کسی به این قانون رای داده است؟! این دیگر جزو عجایب است که در بین دویست کشور دنیا رای نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی مخفی است. این غلط است و باید شفافیت بیشتر از هر نقطه دیگری در دنیا باشد و افراد در قبال تصمیمات خود مسئولیت بپذیرند. نماینده باید همیشه بتواند از رای خود دفاع کند. به نماینده می گوییم که خودت تصویب کردی که این پول را باید بدهیم، می گوید من که رای ندادم! از کجا معلوم است که چه رایی داده است؟ روشن نیست. اختیارات یک طرف می‌رود و مسئولیت ها یک طرف دیگر!

* انگليسی‌ها گفتند ايرانی‌ها را هميشه بايد گرسنه نگه داريم و اين یک سياست است!
رقابت‌های برخی سياستمداران غربی با ايران سابقه ۲۵۰۰ ساله دارد. سابقه ۴۰ ساله ندارد. ايران یک پتانسيل‌هایی دارد و تلقی آنها اين است كه اگر آن پتانسيل‌ها آزاد شود، آنها به راحتی نمی‌توانند بر دنيا مسلّط شوند. نه اينكه اين پتانسيل‌ها نظامی باشد، پتانسيل‌ها انسانی و فرهنگی است كه اگر آزاد شود، دنيا به راحتی سلطه آنها را تحمّل نخواهد كرد. به همين دليل می‌خواهند ايران هميشه ضعيف باشد. ۷۰_۸۰ سال قبل، انگليسی‌ها گفتند ايرانی‌ها را هميشه بايد گرسنه نگه داريم و اين یک سياست است. چون هميشه آنها مسلط بودند. یک تحليل تاريخی از ايران دارند. آنها می‌گويند ايرانی‌ها تنها ملّتی هستند كه سابقه مديريت جهان را دارند. آنها تنها ۴۰۰ سال است كه دنيا را اداره می‌كنند ولی ايرانی‌ها هزار و چند صد سال، آن هم نه با زور، بلکه با فرهنگ این کار را کرده‌اند. اين خيلی مهم است.

* می‌گويند حرف‌هایی كه شما زديد باعث شد شانس رهبری آینده از صادق لاريجانی گرفته شود!
 احمدی‌نژاد: الان چه كار بايد بكنم؟!

* خانم آنجلینا جولی حرف بسيار مهمی زدند. گفتند تبعيض سيستماتيک در دنيا وجود دارد. اين حرف مهمی است. من هم اين حرفشان را تأييد كردم. گفتم من هم موافق هستم، علتش به مديريت ها برمی‌گردد.

* نظر احمدی‌نژاد درباره ظریف، دیپلماسی، مذاکره و برجام
ديپلماسی كه این (لبخند و نوع حرف زدن) نيست! اگر شما به یک كارخانه برويد و سلام و عليک كنيد، محصول بيرون می‌آيد؟ لبخند بزنيد، محصول بيرون می‌آيد؟ ديپلماسی يعنی شما یک اهدافی را داريد كه از طريق ارتباطات و روابط دوستانه، آن اهداف را محقّق می‌كنيد. من از شما سؤال می‌كنم در اين ۸ سال اخير چه هدفی در سياست‌خارجی محقق شده است؟ می‌توانيد بگوييد؟
من معتقد هستم كه اصلاً برجام را نخوانده‌اند و امضا كرده‌اند! هر كس خوانده بود كه امضا نمی‌كرد. چون يك قرارداد بايد تضمين داشته باشد.
مذاكره شد و بعد یک تفاهم‌نامه‌ای بين ما و آمريكا نوشته شد و بعد يک‌طرفه نقض كردند و ما هيچ كاری نتوانستيم بكنيم. معلوم است كه یک نقص اساسی دارد. ما می‌گوييم اگر آقای رئيس‌جمهور يك ديپلمات حرفه‌ای هست، اينها را بايد رعايت كند و الّا لبخند و اين چيزها كه ديپلماسی نيست. اگر كسی تصوّر كند كه ديپلماسی اين چيزها است، تعريفش خيلی اشتباه است. بايد یک هدفی را محقّق كند.

 

عیسی
United States
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۱۸:۲۵
در صد تورم که امروز در جامعه است و پیش بینی ۴۰٪ تورم بوسیله دولت روحانی برای دولت آینده پیش بینی شده، یارانه مردم عادی باید ۲ ملیون شود۰
یارانه باید شامل حال افرادی بشه زیر ۵ ملیون درآمد دارند، آفراد بآلای ۵ ملیون نباید یارانه دریافت کنند. (370191)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۲۱:۵۶
همون ۴۵هزارتومان مردم را بدبخت کرد (370192)
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۲۱:۵۷
دکتر احمدی نژاد مامنتظر اومدنت به انتخابات هستیم .امیدوارم بتونید شما وایه مملکت داغونمون یه کاری کنید .فقرا خیلی داغونتر از قبل شدن به دادمون برس .ما واقعا هم با اون ۴۵ هزارتومان یارانه چندروزی پول نون میدیم واسه زنده موندن .امیدوارم که دست دشمنات کوتاه بشه وبتونی کارکنی.... (370193)
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۲۱:۵۸
میخوای یه حرفی بزنی تا ۱۰ بشمر بعد بگو ۲ و نیم ملیون یارانه بدن تو پولش رو میدی؟ (370194)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۱/۱۷ ۲۲:۳۲
اقای احمدی نژاد با همه سوابق منفی اگر وارد رقابت با اقای رییسی یا قالی باف شود حتی با مشارکت حداقلی پیروز میشود چون با واقعیات وعقلانیت نزدیکتر است (370196)
رفیعی سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۰۵:۰۱
طرحهای احمدی نژاد همه بنفع ملت بخصوص قشر مستضعف هست و ما ملت اکثرا از احمدی نژاد استقبال می‌کنیم انشاله موفق بشه و دوباره بیاد شاید فرجی بشه روحانی ک پاک خراب کرد ::مگه انشاله احمدی با مردم دست ب دست هم بدن جبران بشه (370199)
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۰۸:۵۸
باسلام اقا چطور دلت امد اجازه دادید پول تامین اجتماعی را از صندوق برداشت کرده اند اگر شما محق میباشید شما اقای احمدی نژاد ما به شما انزمان رای دادیم وشما رییس جمهور شدید باید توضیح دهید (370200)
سید محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۲:۳۴
اگر 40 دلار را در قیمت 25 هزار تومان هم ضرب کنیم , 2/5 میلیون تومان نمیشود.
کمی درنگ در بیان شعار های بی محوی خوب است (370201)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۴:۱۶
باسلام.دمتون گرم.حرف حساب وحق جواب ندا ه.شیر مادرت حلالت.واقعا که حلال زاده ای.آنچه از دل برآید بر دل نشیند.به امید ریاست جمهوری احمدی نژاد عزیز (370202)
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۸:۵۹
الهی خیرببینی آقای احمدی نژاد کاش تورعیس جمهور میشدی دوباره (370203)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۲۰:۵۹
باسلام .ایهاهم نتیجه انتخابات است (370204)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها