به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۲۵۴۹۸۱

نیمار: قهرمانی را به پاریس می‌آورم

نیمار: قهرمانی را به پاریس می‌آورم
گروه ورزشی: ظرف چند روز آینده نیمار چند ماه سخت را با یک خبر خوب به پایان می‌رساند؛ تمدید چهارساله قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن به ارزش صدها میلیون و این یعنی در جایی می‌ماند که در آن احساس آرامش و راحتی می‌کند. از وقتی او به‌عنوان پدیده شگفت‌انگیز فوتبال برزیل مطرح شد تا زمانی که تنها فوتبالیست 200 میلیون پوندی جهان لقب گرفت، همواره زیر ذره‌بین بوده اما حالا به ثبات نسبی رسیده است.از وقتی نیمار به پاریس آمده، هر تابستان شایعات زیادی درباره بازگشتش به اسپانیا و رفتن به بارسلونا یا رئال مادرید شکل گرفته. کمی جلوتر در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل باخت و او به خاطر حاشیه‌هایش مورد انتقاد قرار گرفت. همین چند روز پیش در آستانه 29 سالگی‌اش گفتند می‌خواهد با این شرایط خاص و شیوع ویروس کرونا میهمانی بگیرد اما خودش تأکید دارد چنین اتفاقی نمی‌افتد.اما به نظر می‌رسد پاریس خانه‌اش شده. رئال و بارسا پول خریدهای بزرگ ندارند و از طرف دیگر نیمار با این باور که می‌تواند با پاری‌سن‌ژرمن قهرمان اروپا شود، انگیزه می‌گیرد. شکست برابر بایرن‌مونیخ در لیسبون این باور را از بین نبرده.

نیمار می‌گوید: «من از شکست انگیزه نمی‌گیرم و پیروزی‌هایی که در زندگی به دست آورده‌ام، به من انگیزه می‌دهد. معنی بردن لیگ قهرمانان را می‌دانم و مطمئنم یک بار دیگر با پاری‌سن‌ژرمن به فینال می‌رسم.» منچسترسیتی و چلسی تنها تیم‌هایی هستند که واقعاً پول خریدن او را دارند اما او می‌گوید لیگ برتر برای بازیکنی که از خشونت بازیکنان حریف در لیگ یک شکایت دارد، چندان جذاب نیست: «خیلی بازی‌های لیگ برتر را نمی‌بینم اما شنیده‌ام آنجا برخوردهای فیزیکی زیاد است هر چند فرانسه هم سخت شده.»او لندن را خیلی دوست دارد و بارها در تعطیلات به پایتخت انگلیس رفته: «یکی از شهرهایی است که به خاطر فرهنگش دوست دارم، پاریس هم همینطور است شاید هم یک روز برای زندگی به آنجا رفتم.» خیلی چیزها هست که نیمار را جذاب جلوه می‌دهد. قطعاً همه‌اش فوتبال نیست، از میهمانی‌های خانگی گرفته تا مدل موهای عجیب و غریب که باعث انتقاد بسیاری می‌شود. او دیروز 29 ساله شد و در طول هفته گذشته بارها مجبور به تکذیب شایعاتی شد که در تدارک یک میهمانی بزرگ است. داستان‌های مشابهی هم درست شد درباره اینکه در شب سال نو قصد دارد جشن مفصلی بگیرد و نیمار به طور کلی این ماجرا را انکار کرد. او سال‌ها است که مورد توجه قرار دارد و خودش فکر می‌کند زندگی‌اش تعادل خوبی دارد: «اگر ما بازیکنان فوتبال تنها به حرفه‌مان فکر کنیم، موفق نمی‌شویم.

ما باید زمانی داشته باشیم که به تفریح بپردازیم و به موضوعات دیگر فکر کنیم مثل همه مردم. این طبیعی است و کار جهان اینطور پیش می‌رود. ما همه می‌دانیم چطور بین زمان کار با زمانی که با خانواده و دوستان سپری می‌کنیم یا به طور کلی تفریح می‌کنیم، تعادل برقرار کنیم. وقتی صحبت از رابطه میان کار و تفریح باشد، ما با دیگران فرقی نداریم. البته به خاطر جایگاهی که داریم باید بیشتر مراقب باشیم. نمی‌توانیم فعالیت‌های خاصی انجام دهیم که به بدنمان آسیب وارد کند اما واقعاً نیاز داریم که بیرون از زمین فوتبال برای خودمان تنوع و سرگرمی داشته باشیم تا ذهنمان باز باشد و بتوانیم روی حرفه‌مان تمرکز کنیم.»او اما در فوتبال اهداف زیادی برای این فصل دارد. پاری‌سن‌ژرمن به خاطر پایان پرجنجال سال 2020 که به اخراج توماس توخل، مربی حال حاضر چلسی، در شب کریسمس منجر شد، در صدر جدول لیگ فرانسه قرار ندارد. موریسیو پوچتینو چند هفته است که به نیمکت تیم آمده اما فارغ از مربی، نیمار هر وقت لازم بوده، درخشیده.

او یکی از هفت بازیکنی است که در لیگ قهرمانان «هت‌تریک» کرده‌اند، یعنی سه بار یا بیشتر موفق به زدن سه گل در یک بازی شده‌اند، در پیروزی حساس پاریسی‌ها برابر باشاک شهیر در مرحله گروهی این فصل این افتخار به نام نیمار ثبت شد. او آرزوهای بزرگی دارد: «می‌خواهم با پاری‌سن‌ژرمن لیگ قهرمانان را ببرم و با برزیل به قهرمانی جهان برسم اما در بیرون زمین سال 2020 امید و انتظارات را تغییر داد. انتشار این ویروس ما را مجبور کرد متفاوت فکر کنیم و من واقعاً دوست دارم مثل قبل بتوانم با دیگران دست بدهم و بغلشان کنم.»وقتی شیوع ویروس کرونا تمام شود، نیمار می‌تواند یک میهمانی حسابی بگیرد البته به شرط اینکه جام قهرمانی اروپا را به پاریس آورده باشد.
برچسب ها: نيمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها