به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۵۵۳۰۹
۷ کیلو آجیل یا ۱۲ کیلو گوشت

با عیدی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟

با عیدی بازنشستگان چه می‌توان خرید؟
گروه اقتصادی: آنگونه که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۶ بهمن ماه واریز شده است.اما با این مبلغ چه می‌توان خرید؟ این مبلغ، معادل خرید ۴۲ کیلوگرم برنج ایرانی است. یعنی یک بازنشسته تامین اجتماعی با عیدی سال ۹۹ خود می‌تواند ۴۲ کیلو برنج ایرانی یا ۶۳ کیلو برنج خارجی بخرد.یا مثلا با این عدد فقط می‌توان ۱۲ کیلوگرم گوشت گوسفندی خرید یا فقط ۵۵ کیلوگرم مرغ. عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی حتی برای خرید ۷ کیلو آجیل هم کافی نیست و اگر متوسط قیمت هر کیلو آجیل را ۲۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم با این عیدی می‌توان ۶ کیلو و ۸۰۰ گرم آجیل خرید.این در حالی است که اصولا پرداخت مبلغ عیدی برای خرید مایحتاج شب عید خانوارهاست. از مواد غذایی گرفته تا پوشاک جدید. به عبارتی انتظار می‌رود خانوارها با این مبلغ بتوانند هم مایحتاج شب عید خود را تهیه کنند و هم پوشاک نو.
اما اگر با قیمت‌های کنونی و کاهش قدرت خرید خانوارها، خرید پوشاک جدید عید را کلا از سبد خرید خانوارها حذف کنیم، با این مبلغ عیدی می‌توان یک سبد کالایی کوچک از ضروری‌ترین اقلام را خرید.برای مثال با این عیدی می‌توان یک سبد کوچک و کم‌تنوع از مواد زیر را تهیه کرد؛ ۲۰ کیلو برنج، ۳ کیلو گوشت قرمز، ۶ کیلو مرغ، ۵ کیلو تخم مرغ، ۴ لیتر روغن مایع و نهایتا ۱۰ کیلو انواع میوه برای پذیرایی. در این سبد نه از شیرینی و آجیل عید خبری است و نه از ماهی و چای و قند و شکر حتی.نکته قابل توجه این است که این عیدی ۱٫۵ میلیون تومانی شامل همه مستمری‌بگیران نمی‌شود و عیدی برخی از آنان ممکن است به نصف این عدد هم برسد. یعنی فقط ۷۵۰ هزار تومان.
مرجع : تجارت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها