به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۵۵۵۱۹

کنترل وزن وسایل نقلیه سنگین هوشمند شد

کنترل وزن وسایل نقلیه سنگین هوشمند شد
گروه علمی: یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از روشی هوشمند برای کنترل وزن وسایل عبوری، تخریب روسازی راه‌ها و تلفات جاده‌ای را کاهش داد. شرکت صنعتی فرد ایران به‌عنوان نخستین تولیدکننده باسکول و سیستم‌های توزین در ایران فعالیت خود را از سال ۳۷ آغاز کرد. در حال حاضر این مجموعه فناور در زمینه طراحی و تولید انواع باسکول جاده‌ای و سیستم‌های متنوع توزین صنعتی و الکترونیکی، ابزار دقیق و پروژه‌های خاص فعالیت می‌کند.سیستم توزین در حال حرکت که محصول دانش‌بنیان این مجموعه است یکی از روش‌های هوشمند برای کنترل وزن وسایل عبوری از یک مقطع است. حمل بار اضافه می‌تواند پیامد‌های جبران‌ناپذیری از جمله تخریب روسازی راه‌ها و کاهش قابلیت کنترل و هدایت وسیله نقلیه را به همراه داشته باشد. اما با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس راه‌ها، اطلاعات بسیار مفید و کاربردی از ترافیک جاده به کاربران ارائه می‌شود.
 
اگر وزن وسایل نقلیه بیشتر از حد مجاز باشد، مشکلات فراوانی به بار خواهد آورد. از اثرات تردد وسایل نقلیه سنگین با بار غیر مجاز می‌توان به تخریب زیرساخت‌ها، افزایش احتمال و شدت تصادفات اشاره کرد. یکی از ابزار‌های موثر در کنترل وزن این وسایل، سیستم توزین در حال حرکت است.این فناوری کمک می‌کند تا وزن وسایل نقلیه در جریان ترافیک بدون هیچ گونه توقفی اندازه‌گیری شود. کاری که هم از بروز ترافیک جلوگیری می‌کند و هم وزن وسایل را دقیق و با حساسیت بیشتری اندازه‌گیری می‌کند. حسین پویان مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، سیستم‌های هوشمند توزین در حال حرکت جاده‌ای، طراحی و نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای، طراحی و تولید سامانه هوشمند توزین ریلی و دیگر پروژه‌ها در حوزه هوشمندسازی راه در این مجموعه اجرایی شده است.

او افزود: همه این تجهیزات و سیستم‌ها با کمک خلاقیت‌ها و نوآوری تولید شده‌اند.این فعال فناور ادامه داد: در سال‌های اخیر، به‌کارگیری سیستم‌های توزین در حال حرکت، در کشور مورد توجه قرار گرفته است و سالانه مبلغ قابل توجهی از سوی ارگان‌های متولی حمل‌ونقل جاده‌ای، برای راه‌اندازی این سیستم‌ها هزینه شده است. خرید این محصولات از دیگر کشور‌ها هزینه زیادی برایمان دارد.پویان همچنین بیان کرد: با تولید این سیستم‌ها در کشور، دیگر نیازی به خرید آن‌ها از بازار‌های جهانی با قیمت‌های بالا نیست و بازار داخلی این محصولات را تامین کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها