کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۹ درصد جهادگرایان پناهجو هستند

20 بهمن 1399 ساعت 14:30


گروه بین الملل: در ده سال گذشته در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۹۱ مورد حمله تروریستی توسط ۱۳۲ جهادگرا ثبت شده است.
به گفته سام مولینز، پژوهشگر مسائل مربوط به تروریسم ۱۹ درصد از عاملان این حملات پناهجو بوده‌اند.نتایج پژوهش منتشر‌شده از سوی یک محقق بریتانیایی حکایت از آن دارد که بخش قابل ملاحظه‌ای از جهادگرایان و اعضای سازمان‌های تروریستی به نام پناهجو به اروپا وارد می‌شوند.سام‌مولینز تا سال ۲۰۱۹ به عنوان استاد مسائل مربوط به مقابله با تروریسم در مرکز مطالعات امنیتی گارمیش-پارتن‌کرشن تدریس می‌کرده است.این پژوهشگر بریتانیایی اعلام کرده است که در بازه زمانی بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۹۱ مورد عملیات تروریستی ثبت شده است.
بر اساس تحقیقات مولینز، ۱۳۲ جهادگرا در این عملیات نقش داشته‌اند که ۲۵ نفر آنان در شمار کسانی بوده‌اند که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کرده بودند. او در عین حال تاکید کرده است که شمار جهادگرایان و تروریست‌ها در بین کسانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقاضا پناهندگی داده‌اند، بسیار ناچیز بوده است. بنا بر ارزیابی او، تعداد جهادگرایان و تروریست‌ها در بین متقاضیان پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر از یک هزارم است.
پلیس اروپا "یوروپل" نیز اعلام کرده است شمار پناهجویان و کسانی که به طور غیرقانونی در اروپا زندگی می‌کنند، در بین کسانی که به علت اقدامات تروریستی دستگیر شده‌اند، بسیار نازل است.
اداره پلیس جنایی آلمان نیز شمار حملات تروریستی را که در این کشور در فاصله زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ صورت گرفته را ۹ مورد اعلام کرده است.


 


کد مطلب: 255543

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/255543/۱۹-درصد-جهادگرایان-پناهجو-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir