به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۵۵۵۹۵

مؤثرترین گام‌ها در مسیر موفقیت را بشناسید

مؤثرترین گام‌ها در مسیر موفقیت را بشناسید
گروه جامعه:برای رسیدن به موفقیت، برداشتن چند گام اساسی کافی است. روش های  مختلفی برای چگونگی رسیدن به موفقیت در زندگی وجود دارد، اما آن روش و استراتژی که برای شما بهتر کار می‌کند، ممکن است به دیدگاه شما نسبت به موفقیت بستگی داشته باشد.در حالی که راه‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، باید این را هم در نظر داشته باشید که راهی که برای شما کارآمد است، ممکن است از نظر فرد دیگر، بنا به دیدگاه او روشی باشد که برای موفقیت سودی ندارد و ممکن است ترکیبی کامل از روش‌های مختلف وجود نداشته باشد که بتواند موفقیت را تضمین کند، اما برخی از مراحل اساسی وجود دارند که می‌توانید شانس موفقیت در زندگی، عشق، کار یا هر اتفاقی را که برای شما مهم هستند را بهبود ببخشید.
 
اراده خود را قوی کنید
در یک مطالعه طولانی مدت، روانشناسان گروهی از کودکان را دنبال کردند که توسط معلمانشان بسیار باهوش شناخته شدند و هنگامی که آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردند تا متوجه نحوه دوران کودکی و بزرگسالی این افراد شوند, دریافتند کسانی که در نهایت, موفق‌ترین افراد در زندگی بودند، برخی از ویژگی‌های اصلی از جمله استقامت و قدرت اراده را داشته اند.این ویژگی‌ها بخشی از شخصیت کلی فرد هستند، اما مواردی هستند که می‌توانید آن ها را بهبود دهید. چرا که تأخیر در رضایت، یادگیری پایداری در برابر چالش‌ها و انتظار برای جوایز سخت‌کوشی شما، اغلب می‌توانند رمز موفقیت در زندگی باشند.

استراتژی‌هایی که می‌توانید برای بهبود اراده خود استفاده کنید شامل موارد زیر است:
حواس‌پرتی
 اگر سعی در کاهش وزن دارید، اما برای دور ماندن از تنقلات مورد علاقه خود مشکل دارید، حواس‌پرتی در لحظه‌های گرسنگی می‌تواند راهی مؤثر برای جلوگیری از وسوسه شدن باشد.

تمرین کردن
نیروی اراده چیزی است که می‌توانید آن را بسازید، اما به زمان و تلاش نیاز دارد. با ایجاد اهداف کوچکی مانند پرهیز از تنقلات شیرین که برای دستیابی به آن‌ها به اراده نیاز دارید, شروع کنید. همانطور که توانایی خود را برای استفاده از قدرت اراده خود برای رسیدن به چنین اهداف کوچکی ایجاد می‌کنید، ممکن است دریابید که اراده شما هنگام کار روی اهداف بسیار بزرگتر نیز قوی‌تر باشد.

روی انگیزه‌های ذاتی تمرکز کنید
چه چیزی است که بیشتر به شما انگیزه می‌دهد؟ آیا متوجه می‌شوید که نوید پاداش خارجی باعث می‌شود که به اهداف خود برسید یا اینکه انگیزه‌های ذاتی و شخصی شما را الهام‌بخش می‌کند؟در حالی که جوایز خارجی مانند پول، جوایز و تعریف و تمجید‌ها می‌توانند مفید باشند، بسیاری از افراد وقتی کار‌های خود را برای رضایت شخصی انجام می‌دهند، انگیزه بیشتری می‌گیرند.اگر کار‌هایی را انجام می‌دهید که به دلیل معنادار بودن, از آن‌ها لذت می‌برید و یا از دیدن تأثیرات کار خود لذت می‌برید، پس انگیزه‌های ذاتی شما را هدایت می‌کنند و تحقیقات نشان داده است که اگرچه مشوق‌ها می‌توانند پیش‌بینی بهتری برای برخی از انواع عملکردها باشند، اما در پیش‌بینی، انگیزه‌های ذاتی تمایل دارند که کیفیت عملکردی بهتری داشته باشند.اگرچه انگیزه‌های بیرونی,  غالباً باعث آغاز فعالیت یک فرد می‌شوند، اما انگیزه‌های درونی باعث می شوند که افراد راه خود را ادامه ‌دهند تا این رفتار‌های جدید را حفظ کنند.

برای تقویت احساس انگیزه ذاتی چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
خودتان را به چالش بکشید. دنبال کردن هدفی که قابل دستیابی است، اما لزوماً آسان نیست، راهی عالی برای افزایش انگیزه برای موفقیت است.چالش‌ها می‌توانند شما را به انجام کاری علاقمند کنند، عزت نفس شما را بهبود ببخشند و در مورد مناطقی که می‌توانید پیشرفت کنید بازخوردهایی ارائه دهند و انتخاب کاری که کمی چالش‌برانگیز است به شما کمک می‌کند تا کارتان را شروع کنید چرا که این کار احساس هیجان‌انگیزی دارد.
کنجکاو بمانید و به دنبال مواردی باشید که توجه شما را به خود جلب می‌کنند و دوست دارید درباره آن‌ها بیشتر بدانید.کنترل را به دست بگیرید. اگر احساس نکنید که تأثیر واقعی بر نتیجه دارید، داشتن انگیزه ذاتی برای رسیدن به یک هدف دشوار است. به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید نقش فعالی داشته باشید.از رقابت نترسید. ممکن است افراد دیگری وجود داشته باشند که می‌خواهند به اهداف مشابه شما برسند، اما این به این معنی نیست که باید تسلیم شوید. پیشرفت یا سفر خود را با شخص دیگری مقایسه نکنید. می‌توانید با انگیزه و الهام به دیگران نگاه کنید، اما به یاد داشته باشید که همه ما مسیر‌های مختلفی داریم.

ویژگی‌هایی که پتانسیل بالایی دارند را در خودتان پرورش دهید 
مدت‌هاست که روانشناسان سعی دارند که ویژگی‌های خاص یا خصوصیات شخصیتی را با موفقیت در زندگی و کار پیوند دهند و شاخص نوع مایرز-بریگز (MBTI) یکی از ارزیابی‌های پرکاربرد است که اغلب توسط مشاغل برای غربالگری نامزد‌های شغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با این حال، تحقیقات اغلب نشان نمی‌دهد که MBTI در واقع با عملکرد ارتباط مستقیم داشته باشد.بر اساس برخی تحقیقات اخیر، صفات خاصی وجود دارند که به طور مداوم به موفقیت گره خورده‌اند. محققان یان مک ری و آدریان فرنهام، شش ویژگی اصلی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند در میزان عملکرد افراد در کار نقش داشته باشند. با این حال، آن‌ها متذکر می‌شوند که سطح بهینه‌ای از این صفات وجود دارند و  نه تنها کمبود این خصوصیات بلکه داشتن بیش از حد آن ها نیز می‌تواند مانع موفقیت شود.اگر می‌خواهید بیاموزید که چگونه در زندگی موفق باشید، در نظر بگیرید که برای پرورش این خصوصیات اصلی چه کاری می‌توانید انجام دهید:

وظیفه‌شناسی
افراد وظیفه‌شناس اثرات اعمال خود را در نظر می‌گیرند. آن‌ها همچنین نحوه واکنش و احساس دیگران را نیز در نظر می‌گیرند و شما می‌توانید این ویژگی را پرورش دهید:
فکر کردن در مورد عواقب اعمال
توجه کردن به دیدگاه‌های دیگران

پذیرش ابهام
زندگی پر از موقعیت‌هایی است که همیشه مشخص نیست. افرادی که توانایی بالایی برای موفقیت دارند، بهتر می‌توانند این ابهام را بپذیرند. آن‌ها به جای اینکه سفت و سخت و انعطاف‌ناپذیر باشند، آماده سازگاری هستند و وقتی اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش می‌آید. می‌توانید ابهام را با کمک اعمال زیر بپذیرید:
به چالش کشیدن دیدگاه‌های خود و در نظر گرفتن نظرات و ایده‌های دیگران
نترسیدن از ناشناخته‌ها
میل به تغییر
ارزیابی تنوع

قابلیت سازگاری
علاوه بر توانایی پذیرش ابهام، موفقیت اغلب به توانایی سازگاری سریع با تغییرات بستگی دارد و شما می‌توانید این توانایی را خودتان پرورش دهید:تغییر شکل شرایط دشوار، دیدن آن‌ها به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد و نه صرفاً موانع زندگی پذیرفتن تغییر؛ وقتی برنامه‌ها یا شرایط تغییر می‌کند، یک قدم به عقب بردارید و راه‌های کنار آمدن را بررسی کنید.

شجاعت
موفق‌ترین افراد جهان اغلب نمونه‌ای از شجاعت بزرگ هستند. آن‌ها حتی در مواجهه با شکست احتمالی حاضر به ریسک هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد شجاع از احساسات مثبتی برای غلبه بر ترس استفاده می‌کنند.
شما می‌توانید تحمل خود را در برابر خطر موارد زیر بالا ببرید:
رفع احساسات منفی و تمرکز روی احساسات مثبت
تعادل خطر با عقل سلیم و با احتیاط و عمل‌گرایی نیز بسته به شرایط می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

کنجکاوی
افرادی که موفق هستند، تمایل به کنجکاوی در مورد دنیای اطراف خود دارند. آن‌ها همیشه مشتاق یادگیری بیشتر در زمینه‌های دانش و مهارت‌های جدید هستند و شما می‌توانید حس کنجکاوی خود را با این موارد پرورش دهید:
مرتبط کردن وظایف با علایق خود؛ به عنوان مثال، اگر پر کردن پرونده  خسته کننده است، به دنبال یک روش کارآمدتر برای طبقه بندی اطلاعات با توجه به نقاط قوت خود به عنوان یک سازمان‌دهنده باشید.

یادگیری چیز‌های جدید
رقابت پذیری
افراد موفق می‌توانند از رقابت برای ایجاد انگیزه استفاده کنند، اما از گرفتار شدن به حسادت خودداری می‌کنند و شما می‌توانید حس سالم رقابت را از طرق زیر کسب کنید: با تمرکز بر پیشرفت‌های خود به جای اینکه نگران بهترین بودن در کاری باشید، به پیشرفت خود توجه کنید.

خوشحال شدن از موفقیت دیگران
برخی ویژگی‌ها و تیپ‌های شخصیتی ممکن است برای بعضی از مشاغل بهتر از سایرین باشند. با این حال، هیچ ویژگی شخصیتی خاصی نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند و همچنین کم بودن افراد دارای آن ویژگی، آن را به شکست تبدیل نمی‌کند.اگرچه در مورد میزان تغییر در شخصیت اختلاف نظر وجود دارد، پرورش برخی از این ویژگی‌های بالقوه ممکن است به شما کمک کند مهارت‌هایی را بسازید که بتواند در بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی به شما خدمت کند.هیچ معیار واحدی برای موفقیت وجود ندارد و مطمئناً هیچ پاسخ واحدی برای چگونگی موفقیت در زندگی وجود ندارد. با این حال، با مشاهده برخی از عادت‌های افراد موفق، می‌توانید تاکتیک‌ها و استراتژی‌های جدید را برای پیاده‌سازی در زندگی روزمره خود بیاموزید. این توانایی‌ها را پرورش دهید و با گذشت زمان ممکن است دریابید که بهتر می‌توانید به اهداف خود و به موفقیتی  که در زندگی می‌خواهید، برسید.
برچسب ها: موفقیت در زندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها