کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زمان استیضاح ترامپ کوتاه خواهد بود

استیضاح دوم دونالد ترامپ هم قطعا رای نمی‌آورد

20 بهمن 1399 ساعت 19:58

گروه بین‌الملل: سناتور جمهوریخواه، رند پاول معتقد است هیچ بختی وجود ندارد که دونالد ترامپ در جلسه استیضاح سنا محکوم شود.


رند پاول افزود: رئیس جمهور قبلی را نمی توان محکوم کرد زیرا 45 قانون گذار جمهوریخواه گفتند این کار حتی قانونی نیست. وی افزود: یکی از دلایل اینکه استیضاح ترامپ شکست خواهد خورد، تصمیم جان رابرتز رئیس دیوان عالی فدرال مبنی بر حضور نیافتن در جلسه استیضاح است
نشریه هیل هم در گزارشی نوشت: سناتورها می گویند فرآیند دومین استیضاح دونالد ترامپ ممکن است تنها چند روز طول بکشد زیرا این یک روند سریع است. توافق نامه ای که چاک شومر و میچ مک‌کانل ، رهبران اکثریت دموکرات و اقلیت جمهوریخواه سنا در تلاش برای دستیابی به آن هستند، سبب تعیین یک جدول زمانی برای اولین مرحله از این استیضاح می‌شود که شامل استدلال های اولیه از طرف مسئولان مجلس نمایندگان آمریکا و وکلای ترامپ می شود. اگر سنا رأی به احضار شاهدان ندهد، این محاکمه می تواند سریعا توسط سناتورها به پایان برسد و آنها می توانند گفت و گوهای پایانی را برگزار کنند و سپس درباره این موضوع رأی گیری کنند که آیا باید ترامپ را به ارتکاب جرایم و تخلفات شدید محکوم کنند یا خیر. مدیران فرآیند استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را برای شهادت دادن دعوت کردند، درخواستی که وکلای ترامپ آن را رد کردند. دموکرات ها هنوز نگفته اند آیا می خواهند شاهدان بیشتری را احضار کنند یا خیر. اولین استیضاح ترامپ 21 روز به طول انجامید که کوتاه ترین دادگاه استیضاح ریاست جمهوری در آن زمان بود. محاکمه بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا 37 روز و محاکمه اندرو جانسون رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 1868, 83 روز طول کشید.
از نظر ساختاری، استیضاح پیش رو یک استیضاح متفاوت خواهد بود، که این موضوع می تواند سبب سرعت بخشیدن به آن شود. اعضای سنا قبلا به عنوان هیئت منصفه سوگند یاد کردند، و سناتور دموکرات پاتریک لیهی از ورمونت به عنوان افسر هدایت کننده این روند سوگند یاد کرده اند.
جمهوری خواهان همچنین درباره این موضوع رأی گیری کرده اند که آیا این محاکمه قانونی است یا خیر، هرچند سناتورهای حزب جمهوری خواه هشدار داده‌اند پس از آغاز محاکمه می‌توانند رأی گیری مشابهی را انجام دهند. بر اساس قوانین استیضاح ترامپ در سال 2020، هر دو طرف 24 ساعت فرصت داشتند که این زمان می توانست سه روز طولانی تر شود تا طرف ها بتوانند موارد مورد نظر خود را مطرح کنند. سناتورها سپس دو روز فرصت داشتند تا سوالات خود را بپرسند.
اگر مدیران فرآیند استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا یا تیم حقوقی ترامپ می خواستند از همه وقت اختصاص داده شده استفاده کنند، این موضوع می توانست به برگزاری جلسات 12 ساعته منجر شود. اگر سنا همین روند را برای استیضاح دوم ترامپ در پیش بگیرد، این موضوع تضمین می‌کند این فرآیند حداقل هشت روز به طول می انجامد. اما سناتورها در حالی که برای برگزاری استیضاح دوم ترامپ آماده می شوند، او اولین رئیس‌جمهوری است که این روند دو بار برایش انجام می شود. همچنین این اولین باری است که فرآیند استیضاح برای یک رئیس جمهور سابق برگزار می شود و این اولین باری است که دادستان کل ریاست روند استیضاح ریاست جمهوری را بر عهده ندارد.

 


کد مطلب: 255606

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/255606/استیضاح-دوم-دونالد-ترامپ-هم-قطعا-رای-نمی-آورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir