به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۲۵۵۸۷۲
پافشاری وفادارترین مدافعان ترامپ در سنا بر بی‌گناهی او

آغاز روند دومین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ

آغاز روند دومین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ
گروه بین الملل: سنای آمریکا محاکمه استیضاح دونالد ترامپ را ۲۰ روز بعد از پایان دوره کاری او به عنوان رئیس جمهور آغاز کرد. این دومین بار است که  ترامپ در سنا محاکمه می‌شود که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.
مجلس نمایندگان آمریکا ماه پیش  ترامپ را به خاطر سخنرانی در جمع هوادارانش پیش از یورش روز ششم ژانویه به کنگره به تشویق به شورش متهم کرده بود.در آن روز کنگره سعی داشت نتایج انتخابات که به پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دمکرات منجر شد، را نهایی کند.چند ساعت بعد از شروع این فرآیند سناتورها با ۵۶ در مقابل ۴۴ رای تایید کرده‌اند که برگزاری محاکمه رئیس جمهوری که دیگر در قدرت نیست با قانون اساسی سازگاری دارد.به این ترتیب محاکمه  ترامپ ادامه خواهد یافت.در آغاز جلسه  جِیمی رَسکین از مدیران استیضاح از حزب دمکرات، که نقش دادستان را بازی می‌کند، گفت که رئیس جمهور باید حتی بعد از ترک قدرت مسئول شناخته شود.او استدلال کرد که پرهیز از محاکمه استیضاح - که درخواست وکلای رئیس جمهور سابق است - یک بدعت خطرناک خواهد بود. رسکین گفت که محاکمه نکردن  ترامپ به این معنی است که به روسای جمهور بعدی چراغ سبز نشان دهیم هر کاری خواستند برای ماندن در قدرت انجام دهند از جمله با توسل به شیوه‌های خشن.او اضافه کرد: به عبارت دیگر، استثنا قائل شدن در مورد حوادث ژانویه، دعوتی به تحقق بدترین کابوس بنیانگذاران کشور خواهد بود.او سپس تصاویری از روز حمله به کنگره و همچنین سخنرانی  ترامپ پیش از شورش پخش کرد.تیم حقوقی  ترامپ با توجه به این که او قدرت را ترک کرده این محاکمه را مضحک و خلاف قانون اساسی توصیف کرده است.مجلس نمایندگان آمریکا یک هفته بعد از حوادث کنگره  ترامپ را استیضاح کرد. انتظار نمی‌رود  ترامپ شخصا در این محاکمه شهادت دهد.بروس کَستُر وکیل  ترامپ در این جلسه یورش به کنگره را محکوم کرد و گفت که مسئولان باید محاکمه شوند، اما استدلال کرد که گناه این تراژدی نباید به گردن  ترامپ انداخته شود.او در بخش مهمی از سخنانش سعی کرد به حس وطن پرستی سناتورها توسل جوید.
او گفت: مسئولیت اصلی یک سناتور و صفت اصلی همه شما... این است که کسی در میان شما نیست که خود را وطن پرست نداند.او استیضاح  ترامپ را خلاف قانون اساسی دانست و گفت: برای همین است که این حمله به قانون اساسی به نتیجه نخواهد رسید.او گفت: انتظار ما از سناتورها این است که نه به اراده و احساسات مردم، بلکه به آنچه درست است واکنش نشان دهند.
بیل کسیدی یکی از سناتورهای جمهوری خواه بود که استدلال وکلای  ترامپ را قانع کننده ندانست.
او گفت: هر کس که به استدلال‌ها گوش می‌داد می‌دید که مدیران مجلس خیلی متمرکز بودند. منظم و منسجم بودند و بر رویه قانون اساسی و نظر حقوق دانان تکیه کردند. استدلالشان قانع کننده بود. تیم  ترامپ مغشوش بود. همه کار کردند به جز پرداختن به مسئله اصلی. وقتی هم درباره اش صحبت کردند فوری از آن گذشتند. مثل این بود که خودشان از استدلالشان شرمسارند.فقط چند دقیقه بعد از شروع محاکمه استیضاح  ترامپ روشن است که سخت‌ترین مدافعان رئیس جمهور سابق محکم بر سر موضع خود ایستاده اند.در جریان بررسی یک قطعنامه فراجناحی برای تعیین مقررات محاکمه، ۱۱ جمهوری خواه با برگزاری محاکمه مخالفت کردند.این گروه شامل سناتورها جاش هالی از میزوری و تد کروز از تگزاس می‌شد که از مدافعان سرسخت  ترامپ در به چالش کشیدن نتایج انتخابات بودند.از دیگر مخالفان این فرآیند رَند پال از کنتاکی بود که هفته پیش قطعنامه ای را معرفی کرد تا اتهام  ترامپ را رد کند.این ۱۱ سناتور همچنین کسانی هستند که به طور مرتب به نامزدهای  بایدن برای پر کردن کابینه نه می‌گویند. جاش هالی به همه هفت نامزدی که سنا تاکنون بررسی کرده رای منفی داده است. کروز به پنج نفر آنها اعتراض کرده.
برخی از این سناتورها، مثل کروز و هالی، در فکر شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند. سایرین، مثل بیل هگرتی از تنسی و تامی توبرویل از آلاباما از ایالت‌های خیلی محافظه کار می‌آیند که به شدت طرفدار ترامپ هستند.از آنجا که ۱۱ سناتور جمهوری خواه مخالف برگزاری محاکمه حتی پیش از شروع آن بوده اند، این یعنی از ۳۹ سناتور جمهوری خواه باقی مانده ۱۷ نفر آنها باید با دمکرات‌ها همراهی کنند تا  ترامپ محکوم شود.

 
برچسب ها: ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها