به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۲۵۵۹۴۵

تابستانی جذاب در انتظار فوتبال اروپا

تابستانی جذاب در انتظار فوتبال اروپا
گروه ورزشی: هر باشگاهی دوست دارد بازیکن مورد علاقه‌اش را با ارزان‌ترین قیمت ممکن بخرد، ضمن این که به نظر می‌رسد به دلیل شیوع کرونا در مهلت نقل و انتقالاتی تابستان هم (مانند ژانویه)، باشگاه‌ها تمایلی به هزینه‌های نجومی برای خرید بازیکن نداشته باشند.
بنابراین احتمالا بهترین گزینه رفتن به دنبال بازیکنانی است که قراردادشان تمام شده و نیازی به پرداختن پول به باشگاه‌هایشان نیست. این الزاما به معنای یک بازیکن حدودا ۴۰ ساله و خانه به دوش که مشتری ندارد هم نیست؛ به خصوص در این تابستان.
شماری از بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان که الان در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی می‌کنند، فقط تا ژوئن آینده با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند. البته در این میان مسئله فقط مبلغ قرارداد نیست (حقوق بازیکن هم مسئله‌ای بسیار تعیین‌کننده است) ولی بخت به دست آوردن مجانی ستاره‌های بزرگ چیزی نیست که باشگاه‌ها به راحتی بتوانند از آن صرف نظر کنند.
جان‌لوئیجی دوناراما (آث میلان)
میلان این فصل بار دیگر در فوتبال ایتالیا اوج گرفته است اما کماکان یک علامت سوال بزرگ مقابل دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایتالیا قرار دارد: جان لوئیجی دوناراما که از ۱۶ سالگی برای میلان بازی کرده و در بیش از ۲۰۰ مسابقه به زمین رفته است.
او که اخیرا ۲۱ ساله شده از بهترین دروازه‌بانان جهان است که احتمالا قیمتی بالاتر از ۵۰ میلیون پوند دارد، ولی الان مذاکرات باشگاه با او بر سر تمدید قرارداد، متوقف شده است.
سایر دروازه‌بانانی که قراردادشان تمام می‌شود: فرناندو موسلرا، لوکاس فابیانسکی، سرخیو رومرو و آسمیر بگوویچ.
جروم بواتنگ (بایرن مونیخ)
مدافع ملی‌پوش که سابقه قهرمانی جهان با آلمان را دارد، این فصل در ترکیب ثابت بایرن مونیخ بازی کرد و همراه با این تیم در صدر جدول بوندس‌لیگا حضور دارد.
این مدافع ۳۲ ساله گفته است که مشکلی برای تمدید قرارداد ندارد ولی باشگاه هنوز مذاکره با او را شروع نکرده است.
سرخیو راموس (رئال مادرید)
دفاع وسط رئال مادرید یکی از بزرگ‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال است که نزدیک به ۷۰۰ بازی برای غول مادریدی انجام داده و ۱۰۰ گل هم وارد دروازه حریفان کرده است.
راموس که ماه مارس ۳۵ ساله خواهد شد، پیشنهاد تمدید یک ساله قراردادش را از سوی رئال مادرید دریافت کرده است، اما آن طور که گفته شده رئال می‌خواهد حقوق او را از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند کاهش دهد.
داوید آلبا (بایرن مونیخ)
این ملی‌پوش اتریشی دومین مدافع کلیدی بایرن مونیخ است که احتمال دارد تابستان آینده از این تیم جدا شود.
این بازیکن ۲۸ ساله قابلیت بازی در خط میانی را نیز دارد. شایعات زیادی وجود دارد که او به عنوان بازیکن آزاد با حقوق هفتگی ۲۰۴ هزار پوند (بعد از مالیات) راهی رئال مادرید می‌شود.سایر مدافعانی که قراردادشان تمام می‌شود: اریک گارسیا، خوان برانت، پاتریک فان‌آنهولت و تیاگو سیلوا.
فرناندینیو (منچستر سیتی)
این برزیلی ۳۵ ساله بیشتر از ۳۰۰ بازی برای منچستر سیتی انجام داده و همراه با این تیم سه بار قهرمان لیگ برتر و یک بار جام حذفی فوتبال انگلیس شده است. اما احتمال دارد که پپ گواردیولا به دنبال تزریق نیروی تازه در خط هافبکش باشد.
گفته می‌شود که او هنوز در مورد آینده‌اش تصمیم نگرفته و پیشنهاداتی از آمریکای جنوبی دارد.
جورجینیو واینالدوم (لیورپول)
ملی‌پوش هلندی هنوز قرارداد جدیدی با لیورپول امضا نکرده و احتمالا اولین فردی خواهد شد که همراه با قرمزها قهرمان اروپا و انگلیس شده و این تیم را ترک می‌کند.
به نظر می‌رسید که این بازیکن ۳۰ ساله به دنبال تحقق رویای کودکی‌اش در مورد بازی برای بارسلونا است و به هموطنش رونالد کومان، که مربی بارسا است، ملحق خواهد شد.
ممفیس دپای (لیون)
دپای با ترک منچستر یونایتد و پیوستن به لیون تولدی دوباره در فوتبال جهان داشت اما او هنوز قراردادش را با باشگاه فرانسوی تمدید نکرده است.
ملی‌پوش ۲۶ ساله هلندی به احتمال فراوان به بارسلونا می‌پیوندد، هرچند که بورسیا دورتموند هم علاقمند به جذب او است.
جولیان دراکسلر (پاری‌سن‌ژرمن)
هافبک ملی‌پوش آلمانی حضوری نصفه و نیمه در ترکیب ثابت این فصل پاری‌سن‌ژرمن داشته است.
این بازیکن ۲۷ ساله گفته می‌خواهد قهرمان فوتبال فرانسه را ترک کند و در ماه مارس مقصد بعدی‌اش را اعلام خواهد کرد.
سایر هافبک‌هایی که قراردادشان تمام می‌شود: هاکان چالهان‌اوغلو، هنریک مخیتاریان، ژاوی مارتینز و خوان ماتا.
آنخل دی‌ماریا (پاری‌سن‌ژرمن)
یکی دیگر از بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن و اولین نفر از میان سه ستاره فوتبال آرژانتین که این تابستان قراردادش تمام می‌شود.
این بال تکنیکی دوران ناموفقی را در منچستر یونایتد گذراند، اما در پاریس دوباره احیا شد و همراه با این تیم چهار بار قهرمان فرانسه شد و به فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا نیز رسید. دی‌ماریای ۳۲ ساله گفته که با آرامش در مورد آینده‌اش تصمیم می‌گیرد.
لیونل مسی (بارسلونا)
بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال را می‌توان مجانی خرید؟ مسی از همین حالا هم می‌تواند با باشگاه‌های خارج از اسپانیا وارد مذاکره شود. او تابستان گذشته هم درخواست ترک باشگاه را به مسئولان بارسا ارائه کرده بود.
اما سوال این است که کدام باشگاه می‌تواند از پس پرداخت حقوق این اعجوبه ۳۳ ساله برآید؟
اخیرا گزارشی در مورد درز اطلاعات قرارداد مسی با بارسلونا منتشر شد که طبق آن مجموع حقوق و سایر درآمدهای مسی از بارسلونا طی ۴ سال ۵۵۵ میلیون یورو بوده است.
سرخیو آگوئرو (منچستر سیتی)
بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستر سیتی بخش عمده‌ای از رقابت‌های این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده و حالا سوال این است که پپ گواردیولا می‌خواهد این مهاجم ۳۲ ساله را نگه دارد یا نه؟
گزارش شده است که اگر آگوئرو بخواهد در سیتی بماند باید در مورد حقوق هفته‌ای ۲۶۰ هزار پوندی خود، تخفیف دهد.
سایر مهاجمانی که قراردادشان تمام می‌شود: زلاتان ابراهیموویچ، اولیویه ژیرو، استفان یووتیچ و تروی دینی.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها