به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۲۵۵۹۶۸

اعتراض کیهان به داوری‌های جشنواره فجر

اعتراض کیهان به داوری‌های جشنواره فجر
گروه فرهنگ و هنر: روزنامه کیهان نوشت: مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درحالی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد که اغلب جوایز در این مراسم به آثاری ضدمردمی و در جهت تحقیر مردم ایران اهدا شد!
آخرین جشنواره فیلم فجر در دولت دوازدهم در میان حجم گسترده انتقادات و اعتراضات به نحوه برگزاری و فیلم‌ها و نامزدها و برگزیدگان، طی مراسمی در برج میلاد به کار خودش پایان داد.
هر چند که نوک پیکان انتقادات طیف‌های مختلف از همان زمان اعلام فیلم‌های پذیرفته شده برای نمایش جشنواره و ضعف مفرط ساختاری و محتوایی اکثر این فیلم‌ها آغاز شده بود، اما پس از اعلام نامزدها، نقدها به اوج رسید؛ تا اینکه شب گذشته و با برگزاری مراسم اختتامیه، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، بیشتر جوایز به فیلم‌هایی داده شد که به دلیل ترسیم چهره‌ای منفی و موهن علیه هموطنانمان با اعتراض‌هایی مواجه شده بودند؛ ازجمله جایزه ویژه هیئت داوران!
هر چند که جوایز بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی، صداگذاری، صدابرداری و فیلمبرداری به فیلم دفاع مقدسی «یدو» و جایزه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی هم به فیلم «تک تیرانداز» اعطا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها