به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۵۶۰۰۷

پسرایلان ماسک قیمت دوج‌کوین رابه اوج رساند

پسرایلان ماسک قیمت دوج‌کوین رابه اوج رساند
گروه اقتصادی: بعد از آن که ایلان ماسک مدعی شد برای پسر خردسالش مقداری دوج‌کوین خریده است، قیمت این رمزارز دوباره سر به فلک کشید.رئیس اسپیس‌اکس و تسلا، این موضوع را بدون اعلام میزان خرید، در توییتر اعلام کرد و باعث شد قیمت این رمزارز الهام گرفته از فرهنگ اینترنتی، از زیر ۰/۰۷ دلار به ۰/۰۸ دلار برسد.ماسک در توییتر نوشت: «خرید مقداری دوج‌کوین برای لیل ایکس. الان کودکی نوپا صاحب رمزارز شده است» و منظور او، نوزاد ۹ ماهه‌اش «ایکس آ.ای اِی-ایکس‌آی‌آی» (X Æ A-Xii) ملقب به لیل ایکس (Lil X) است و اصطلاح «صاحب» (hodl) در میان فعالان رمزارز، به نفروختن دارایی‌های رمزارزی اشاره دارد.

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت دادوستد دوج‌کوین کسری از سنت، کمتر از حدنصاب تاریخی آن بود که همین هفته در پی رشته پیام‌های توییتری این میلیاردر حوزه فناوری در روز دوشنبه، به ثبت رسید.تازه‌ترین افزایش‌ها بر مبنای اوج‌گیری کلان قیمت در هفته‌های اخیر رخ داده است که سبب شد ارزش این رمزارز نسبت به پایان ژانویه بیش از هزار برابر افزایش یابد.قیمت بیت‌کوین نیز در هفته‌های اخیر جهش‌های مشابهی (البته با دامنه کمتر) داشت و سرمایه‌گذاری بیت‌کوینی شرکت تسلا به طور چشمگیری ارزش آن را افزایش داد.این شرکت سازنده خودروهای برقی، روز دوشنبه اعلام کرده بود که ۱/۵ میلیارد دلار صرف خرید بیت‌کوین کرده که باارزش‌ترین رمزارز جهان است. این خبر باعث افزایش قیمت ناگهانی آن به میزان ۱۴ درصد شد.

آقای ماسک اوایل امسال از جف بزوس، موسس آمازون، پیشی گرفت و ثروتمندترین فرد جهان شد. طبق نمایه میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص او حدود ۲۰۲ میلیارد دلار و قسمت اعظم این ثروت هم سهام شخصی وی در اسپیس‌اکس و تسلا است.علی‌رغم بیت‌کوین کلانی که تسلا خریده است، ثروت بیت‌کوینی خود آقای ماسک چندان زیاد نیست. او در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که یک‌چهارم بیت‌کوین در اختیار دارد که ارزش آن در همان هنگام حدود دو هزار دلار بود و به قیمت امروز، حدود ۱۱ هزار دلار است.او همان موقع در توییتر نوشت: «اگر ۰/۲۵ بیت‌کوینی را که دوستی سالیان سال پیش به من داد، کنار بگذاریم، دارایی بیت‌کوینی من عملا در حد صفر است.»
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها