به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۲۵۶۰۹

ادعای‌جالب مسئول ستاد نماز جمعه تهران!

سخنران پیش از خطبه‌ها براساس خواست مردم انتخاب می‌شود
گروه سياسي: مسئول ستاد نماز جمعه تهران از حضور کامران دانشجو به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه دفاع کرد و مدعی شد سخنران‌ها را براساس خواست مردم انتخاب می‌کنیم.این سخنان مسئول ستاد نماز جمعه تهران در حالی بیان می شود که کامران دانشجو حداقل در بین جامعه دانشگاهی پایگاه اجتماعی خاصی ندارد.
به گزارش ایلنا، یدالله شیر مردی در پاسخ به انتقاد برخی از رسانه‌ها در خصوص انتخاب کامران دانشجو به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفتهٔ دانشجو گفت: درست است که ایشان اکنون سمتی در وزارت علوم ندارد اما آقای دانشجو یکی از شخصیت‌های علمی کشور و از نخبگان پژوهشی کشور هستند ایشان در یکی از معتبر‌ترین دانشگاههای ایران هیئت علمی هستند و چهره برجسته پژوهشی محسوب می‌شود و برای ما یک نیروی برجسته به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: سخنران‌ها را براساس مصالح کشور، شرایط نظام و خواست مردم انتخاب می‌کنیم که گاهی اوقات از مسئولان دولت و سایر قوا و گاهی اوقات کار‌شناسان و صاحب نظران هستند و در هفته گذشته نیزآقای نوبخت معاون رئیس جمهور سخنران پیش از خطبه‌ها ایراد سخنرانی کردند و در آینده نیز از مسئولان دولت دعوت می‌کنیم.

وی با بیان ابنکه گاهی اوقات مسئولان تمایل به سخنرانی ندارند، اظهار کرد: برای مثال برای روز قدس و هفته دولت از آقای روحانی دعوت کردیم اما ایشان نپذیرفتند و در هفته دولت آقای نهاوندیان به نیابت از ایشان ایراد سخنرانی کردند همچنین در هفته دفاع مقدس از وزیر دفاع دعوت کردیم اما ایشان با بیان اینکه دولت تازه به روی کار آمده است و این وزارت هنوز کار خاصی را انجام نداده است که بتوان به مردم گزارش داد،دعوت ما را قبول نکردند.

شیر مردی در پاسخ به این سوال که سیاست ستاد نماز جمعه تهران برای انتخاب سخنرانان پیش از خطبه‌ها چیست، گفت: کسانی را برای سخنرانی دعوت می‌کنیم که حرفی برای گفتن داشته باشند. مهم نیست از هر جناح و گروهی باشند البته منظور جناح‌هایی است که به قانون اساسی، امام خمینی (ره) و رهبری وفادار باشند و اگر سخنران وابستگی به جایی داشته باشد آن وابستگی برای ما اصلاً اهمیت ندارد و به شخصیت خود فرد می‌پردازیم، زیرا تریبون نماز جمعه تریبون انقلاب اسلامی تریبون شهدا و تریبون امام است و هرگز اجازه نمی‌دهیم به این تریبون به یک جناح تعلق پیدا کند.

وی افزود: سیاستهای ستاد نماز جمعه فراجناحی می‌باشد و جایگاه پدری برای همه دارد و اگر می‌خواستیم برای دعوت از سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه جناحی عمل کنیم زمانیکه ایشان وزیر بودند دعوتشان می‌کردیم، اما ستاد برگزاری نماز جمعه تهران سیاست‌ها و اصول خودش را دارد و هیچ‌گاه به آن خدشه‌ای وارد نمی‌شود و در زمانهای مختلف از همه مسئولان دعوت می‌کنیم.

مسئول ستاد نماز جمعه تهران در پاسخ به این سئوال که آیا دوباره آیت الله هاشمی رفسنجانی برای اقامهٔ نماز جمعه تهران حضور می‌یابند، ابراز کرد: انتخاب خطبای نماز جمعه بر عهده مقام معظم رهبری است و طبق یک روال ثابت و به نوبت در هر هفته یکی از خطیبان، نماز جمعه را اقامه می‌کنند و ستاد نماز جمعه تنها کارهای هماهنگی و انتخاب سخنران پیش از خطبه‌ها را انجام می‌دهد.