به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۲۵۶۱۲۴

تهدید روسیه به قطع روابط با اتحادیه اروپا

تهدید روسیه به قطع روابط با اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: وزیر خارجه روسیه،اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی شدیدی را علیه مسکو وضع کند، این کشور آماده است تا روابط جدی خود را با اتحادیه اروپا قطع کند.
روابط بین دو غرب و روسیه بار دیگر بر سر دستگیری و حبس الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین مخدوش شده و این مساله می‌تواند به وضع تحریم‌های جدیدی علیه مسکو منجر شود.
سرگئی لاوروف گفت: فرض بر این است که ما آماده هستیم. اگر دوباره ببینیم که تحریم‌هایی وجود دارد که ممکن است خطرات اقتصادی از جمله بر حساس‌ترین بخش‌های کشور ما داشته باشد، ما روابط را با اتحادیه اروپا قطع می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم از دنیا جدا شویم، اما باید برای این کار آماده باشیم. اگر صلح می‌خواهید، برای جنگ آماده شوید.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، اگر اتحادیه اروپا بابت الکسی ناوالنی، منتقد کرملین علیه مسکو تحریم‌هایی را وضع کند، تنها بابت خوشایند خودش خواهد بود چون محدودیت‌هایی که این اتحادیه علیه روسیه وضع کرده نتایج مورد قبولی نداشته‌اند.وی همچنین به اظهارات اخیر هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز در پارلمان این کشور اشاره کرد و گفت: ماس گفته بود برلین محدودیت‌هایی را در ارتباط با پرونده ناوالنی علیه روسیه در نظر دارد چون تحریم‌های قبلی علیه روسیه به هدفش نرسیده است. اما مشکل این نیست. مهمترین مساله این است که سیگنالی ارسال شود که اقدامات روسیه در آن لحاظ شود و مدنظر قرار گیرد.وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: اینها تحریم‌هایی هستند که برای لذت بردن از مجازات شخص اعمال می‌شوند. اما این تحریم‌ها نتیجه‌ای ندارد و نمی‌تواند ما را از سیاست خودمان که همان حفظ منافع ملی است، منحرف کند.لاوروف هم‌چنین گفت، روسیه و آمریکا بعید است که حتی با روی کار آمدن بایدن هم درباره بسیاری از مسائل به اتفاق نظر برسند اما دو طرف باید به گفتگو به ویژه درباره نگرانی‌های مربوط به ثبات استراتژیک ادامه دهند.
وی همچنین نخستین گفتگوی تلفنی خود با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌اش را در اوایل فوریه عادی توصیف کرد و ادامه داد: به عقیده من، این یک گفتگوی عادی بود. ما با این مساله موافق بودیم که مشکلات زیادی داریم و نمی‌توانیم بر روی بسیاری از مسائل به اتفاق نظر برسیم. اما ادامه گفتگوها درباره ثبات استراتژیک و حل تصمیم‌های خطرناک در قبال خلع سلاح که در دولت قبلی آمریکا گرفته شد، بسیار مهم و ضروری است.وزیر خارجه روسیه همچنین به توافق اخیر بین مسکو و واشنگتن بر تداوم و تمدید پیمان نیو استارت نیز اشاره کرد که اوایل ماه جاری میلادی برای یک دوره پنج ساله تمدید شد.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها