به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۲۵۶۳۲۱

اعتراضات علیه كودتا در میانمار ادامه دارد

اعتراضات علیه كودتا در میانمار ادامه دارد
گروه بین الملل:اعتراضات گسترده خیابانی در میانمار در حالی  وارد دومین هفته خود شده که نه معترضان و نه دولت نظامی در این کشور نشانه‌ای از توقف درگیری‌ها و تقابل علیه یکدیگر نشان نمی‌دهند.
 معترضان در یانگون، بار دیگر در تقاطع کلیدی "هلدن" گردهم آمده‌اند. این منطقه محل استقرار سفارتخانه‌های آمریکا و چین است. آنها با وجود دستور ممنوعیت تجمعات بیش از پنج نفر یا بیشتر دست به این راهپیمایی زده‌اند.
آمریکا به ویژه پس از اعلام تحریم‌هایی از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور علیه رژیم نظامی در میانمار حالا خود را متحد چالش معترضان علیه کودتای اول فوریه می‌داند و چین، به عنوان متحدی برای ژنرال‌های حاکم منفور شده چون حمایت از آنها برای حفظشان در قدرت از اهمیت زیادی برخوردار است.
معترضان همچنین در ماندالای، دومین شهر بزرگ میانمار نیز دست به اعتراض زده‌اند.
ارتش اول فوریه آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و دولتش را برکنار کرد و به همراه تعدادی از قانونگذاران به حبس انداخت. سوچی و سایر اعضای ارشد دولت و حزبش اکنون در بازداشت به سر می‌برند.
مین آنگ هلیانگ، رهبر کنونی کودتای میانمار گفته که مجبور شده این براندازی را انجام دهد چون دولت سوچی از رسیدگی به شکایت‌های ادعایی ارتش درباره تقلب در انتخابات پارلمانی که به پیروزی لیگ ملی برای دموکراسی منجر شد، خودداری کرده است. کمیسیون انتخابات میانمار گفته بود، هیچ شواهدی دال بر تقلب انتخابات وجود ندارد.اعتراضات امروز با تولد ژنرال آنگ سان، پدر آنگ سان سوچی و رهبر استقلال میانمار تلاقی زمانی دارد. نام و تصویر این ژنرال فقید را می‌شد در بسیاری از پلاکاردهایی که معترضان در دست داشتند، دید. از آغاز کودتا در میانمار، دست کم ۳۲۶ تن دستگیر شده که ۳۰۳ تن آنها همچنان در بازداشت هستند.
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها