به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۲۵۶۴۳۱

حراج تابلوی ون‌گوگ با رقم بین۷ تا۱۰میلیون دلار

حراج تابلوی ون‌گوگ با رقم بین۷ تا۱۰میلیون دلار
گروه فرهنگی: تابلوی نقاشی ونگوگ مربوط به سال ۱۸۸۸ میلادی در حراجی کریستی در نیویورک در ماه مارس امسال فروخته می شود.  یکی تابلوی نقاشی مربوط به سالهای پایانی زندگی ون‌گوگ در حراج کریستی در مجموعه ای تحت عنوان «یک مجموعه خانوادگی: آثار روی برگه، ون‌گوگ تا فروید» در روز یک مارس در نیویورک حراج می شود.پیش بینی می شود این تابلوی پرتره که عنوانش «La Mousmé» است، بین ۷ تا ۱۰ میلیون دلار فروخته شود.این تابلوی نقاشی متعلق به سال ۱۸۸۸ از مجموعه یک فروشنده آثار هنری ساکن لندن با نام تامس گیبسون می آید.

جیووانا برتازونی یکی از روسای بخش هنر قرن بیستم و بیست و یکم حراج کریستی درباره فروش این تابلو گفت: این کار یک اثر نادر فوق العاده است، وقتی این کار را نخستین بار دیدم بسیار متاثر شدم.گفته می شود ون‌گوگ این نقاشی را بدنبال نقاشی دیگری که از همین زن است و اکنون در نشنال گالری هنر نگهداری می شود، کشیده است. رمان «مادام کریسانتم» نوشته سال ۱۸۸۷ پیر لوتی الهام بخش ون‌گوگ برای این تصویر بوده است. این رمان داستان یک زن جوان و رابطه اش با یک افسر نیروی دریایی ساکن در ژاپن است. به گفته برتازونی، نقاشی ون‌گوگ به گونه ای تفسیر مجددی از این قصه است.در اوایل ماه مارس سال جاری (نزدیک به دو هفته آینده) در حراج کریستی در کنار این اثر ون‌گوگ، آثاری از رنه مارگریت، لوسین فروید و آنری ماتیس قرار دارد و به نظر می رسد این مجموعه نزدیک به ۱۵٫۸ میلیون دلار حراج شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها