به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۵۶۵۰۵

بهزیستی: کودکان کار مجرم نیستند

بهزیستی: کودکان کار مجرم نیستند
گروه جامعه: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ در ارتباط با کودکان کار هدف ما حمایت از کودکان کار برای جلوگیری از آسیب به او است. کودک قربانی این مساله است و در نتیجه کودک کار خیابان مجرم نیست و برخورد با آن‌ها نباید به عنوان یک مجرم باشد. وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورای شهر تهران حضور یافت. قبادی دانا در ابتدای صحبت‌های خود ضمن تبریک ایام ماه رجب و دهه فجر گفت: لازم می‌دانم قبل از اینکه در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی صحبت کنم از عملکرد اعضای شورای شهر و شهردار تهران در ارتباط با افراد دارای معلولیت تشکر کنم. او افزود: در ارتباط با موضوع آسیب‌های اجتماعی یکی از مواردی که در قانون برنامه ششم توسعه در ماده ۸۰ ذکر شده، زمینه‌ای برای همکاری مشترک بین بهزیستی و شهرداری‌ها است. قبادی‌دانا با بیان اینکه در دوره اخیر سعی کردیم عملکرد گذشته را در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی با نگاه نقادانه و کارشناسی بررسی کنیم گفت: از همه کارشناسان و صاحب‌نظران در این موضوع دعوت کردیم. 

او با بیان اینکه در درمان اعتیاد به مدل مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر استمرار درمان رسیدیم، گفت: این مدل خانواده محور و اجتماع محور است و درمان تک نسخه‌ای برای هر فرد با توجه به شرایط توسط تیم درمان انجام می‌شود. رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ترک اعتیاد اکنون مبتنی بر آموزش و اشتغال است، گفت: اولین بار است که در مراکز ترک اعتیاد کارگاه‌های اشتغال در آنجا حضور دارند و در کنار هم قرار دارند. حمایت از خانواده معتادان با توجه به امکانات و حق بیمه کارفرمایان جزو تکالیف بهزیستی برای مددجویان است. همچنین وام اشتغال مددجویان بهزیستی نیز پرداخت می‌شود. او ادامه داد: یک پکیج بسیار عالی است و انتظار می‌رود میزان عود کاهش چشم‌گیری پیدا کند و اگر میزان بهبودی در مراکز اقامتی ۵ درصد است در این مراکز به ۴۰ درصد بتواند برسد. 
قبادی‌دانا در ارتباط با آسیب کودکان کار و خیابان گفت: موضوع کودکان کار بسیار وسیع است و در تمام روستاها، شهرها، کارگاه‌ه او غیره منتش است. اما توجه ما در مرحله اول بر روی کودکان کار خیابان است. در ارتباط اصل موضوع این است که هدف‌گیری ما کودک نیست بلکه حمایت از کودک برای جلوگیری از آسیب به او است. کودک قربانی این مساله است و در نتیجه کودک کار خیابان مجرم نیست و برخورد با آن‌ها نباید به عنوان یک مجرم باشد.
برچسب ها: کودکان کار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها