به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۲۵۶۵۲۷

تشییع بقایای سربازان جنگ‌های ناپلئون

تشییع  بقایای سربازان جنگ‌های ناپلئون
گروه بین الملل: بقایای سربازان فرانسوی و روسی که در حین عقب نشینی ناپلئون از مسکو در سال ۱۸۱۲ جان باختند تشییع می‌شود.
این مراسم قرار است در شهر اسمولنسک در غرب روسیه برگزار شود و در جریان آن ۱۲۶ کشته یکی از خونین‌بارترین نبردهای ناپئلون در روسیه دوباره به خاک سپرده ‌شوند. بقایای این ۱۲۰ سرباز به همراه سه زن و سه نوجوان در سال ۲۰۱۹ در یک گور دسته جمعی توسط باستان شناسان روسیه و فرانسه پیدا شد. این حفاری توسط پیر مالینوفسکی، رئيس بنیاد توسعه اقدامات ابتکاری تاریخی روسیه و فرانسه انجام شد.
انتظار می‌رود نوادگان نظامیان جنگ‌های ناپلئون در این مراسم که قرار است در شهر ویازما در ۲۰۰ کیلومتری غرب مسکو برگزار می‌شود شرکت کنند.گفته می‌شود سه زن کسانی بودند که در ارتش فرانسه وظیفه داشتند کمک‌های اولیه به سربازان ارائه دهند. باستان شناسان می‌گویند همه این افراد احتمالا در جریان جنگ ویازما در ۳ نوامبر ۱۸۱۲ و در آغاز عقب نشینی ارتش فرانسه از مسکو و قبل از عبور از رودخانه برزینا جان باخته‌اند. مالینوفسکی گفته است که نوادگان سربازان اصلی درگیر در آن جنگ قرار است در مراسم تشییع جنازه به نشانه آشتی و برای یادبود سربازان روسی و فرانسوی با یکدیگر ملاقات کنند.یولیا خیتروو از نوادگان میخائيل کوتوزوف، یکی از فرماندهان روسی که در دفع حملات نقش مهمی داشته و در روسیه به عنوان یک قهرمان ملی شناخته می‌شود می‌گوید: «اکنون همه آنها در جایی برابر و در یک قبر هستند.»شاهزاده یوآخیم موارت از نوادگان یکی از فرماندهان ارتش ناپلئون هم این مراسم را نمادی از احترام متقابل بین طرف‌های دیگر جنگ دانست.این مکان نخستین بار در حین یک عملیات ساختمانی کشف شد و ابتدا تصور بر این بود که یکی از گورهای دسته‌جمعی مربوط به جنگ جهانی دوم است.
تاتیانا شوچچیکووا ، مردم شناس در این رابطه می‌گوید: «تحقیقات آکادمی علوم روسیه بعدا نشان داد که اینها بقایای قربانیان لشکرکشی ناپلئون به روسیه بوده است. ضمن اینکه اکثر کسانی که جان باخته‌اند در زمان مرگ حدود ۳۰ سال سن داشته‌اند.»الکساندر خوخلوف یکی از باستان شناسان روسی که در این عملیات نقش مهمی داشته، می‌گوید: «کشف دکمه‌های یکنواخت فلزی باعث شد تا در تحقیقات متوجه شویم که برخی از قربانیان در هنگ‌های پیاده ارتش خط ۳۰ و ۵۵ و همچنین هنگ ۲۴ پیاده نظام ارتش فرانسه خدمت می‌کردند.»
این مراسم در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها میان دو کشور بر سر مسائل مختلف شدت گرفته و روابط مسکو با کشورهای اروپایی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها