به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۵۶۵۶۶

یک کارشناس مسکن و ساختمان: صنعت ساختمان در حال نابودی است

یک کارشناس مسکن و ساختمان: صنعت ساختمان در حال نابودی است
گروه کسب و کار: یک کارشناس مسکن و ساختمان می‌گوید: املاک ما از سال 93 به صورت حرفه‌ای کار خود را در چهاردانگه آغاز کرد اما در صنعت ساختمان بیش از یک دهه مشغول فعالیت هستیم.
مهندس بهرام گودرزی در گفت و گو با «بهار نیوز» افزود: به طور کلی بازار مسکن در دهه 90 دچار رکود و تورم بود.  در یک بررسی میدانی که در دفتر املاک کوثر توسط کارشناسان انجام شد، فقط 17 قرارداد قانونی طی سه ماه گذشته یعنی با کد رهگیری در منطقه چهاردانگه تنظیم شده است اما به نظر می‌رسد این روند در سال 1400 بهتر شود. یعنی در دو ماه اول سال تا قبل از انتخابات بازار مسکن رونق خواهد گرفت اما انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر‌ترمز این رونق را می‌کشد. وی در ادامه ضمن انتقاد از روند موجود در صنعت ساختمان نیز گفت: یکی از مسائل قابل توجه در حوزه مسکن صنعت ساختمان‌سازی است. من به عنوان یک فعال صنعت ساختمان به جرات می‌گویم که صنعت ساختمان در ایران در حال به قهقرا رفتن است و باید مسئولین فکری به حال این صنعت بکنند. 

مدیراملاک «کوثر» همچنین افزود: ساختمان‌سازی در سال‌های گذشته یک کار حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای موجود بود اما اکنون به دلیل ورود افراد غیر حرفه‌ای و نبودصاحب فن، این بخش شرایط بحرانی پیدا کرده است.  متاسفانه افرادی وارد صنعت ساختمان شده‌اند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند. مهندسینی که تحصیلات دارند اما تجربه کافی ندارند و یا افرادی که تخصصشان اصولا ساختمان نیست! این روند سبب شده که ساختمان‌ها کیفیت و کمیت خود را از دست بدهند. به عنوان مثال ساختمانی با قدمت 90 سال در مقابل تمام حوادث طبیعی و غیر طبیعی هنوز پابرجاست اما ساختمان دیگری که چند سال از ساخت آن می‌گذرد با چند ریشتر زلزله و یا یک تکانه فرو می‌ریزد.
این کارشناس املاک سپس در پایان تاکید کرد: به دلیل زد و بندهای غیر حرفه‌ای و نادرست در صنعت ساختمان و ساخت و سازهای غیراصولی متاسفانه دود این روند نادرست به چشم مصرف کننده می‌رود. به طور کلیسخن گفتن از صنعت ساختمان مثنوی هفتاد من است که باید حتما برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.
 
 
برچسب ها: مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها