به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۲۵۶۶۲۰

چه زمانی ورزش بیرون منزل ممنوع است؟

چه زمانی ورزش بیرون منزل ممنوع است؟
گروه ورزشی: هنگام فعالیت های بدنی، در زمان آلودگی هوا به سه روش می توان فعالیت ورزشی سالم تری داشت، هرچند در نمایه بالاتر از ۱۵۱، ورزش بیرون منزل منع شده است.به گزارش ایسنا، ورزش در هوای آلوده سبب تشدید اثرات منفی آلودگی بر انسان می شود، چراکه زمینه ورود حجم بالایی از ذرات معلق و گازهای آلوده را به بدن فراهم می کند و در چنین شرایطی انجام حرکات ورزشی در فضای باز نه تنها برای بدن مفید نیست که مضر است.
برای به حداقل رساندن عوارض آلودگی، لازم است که در فضای باز ورزش انجام نشود و مکانی انتخاب شود که فاصله زیادی با بزرگراه ها و خیابان اصلی دارد و اگر در اماکن سرپوشیده ورزش می کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که آن مکان از تهویه مناسب برخوردار باشد.

اما چگونه هنگام فعالیت های بدنی، در برابر آلودگی هوا از خود محافظت کنیم؟ باید اینگونه پاسخ داد که در زمان آلودگی هوا، به سه طریق می توان فعالیت ورزشی سالم تری داشت. بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: کاهش زمان فعالیت بدنی، کاهش شدت فعالیت بدنی (به عنوان مثال پیاده روی به جای آهسته دویدن) و منتقل کردن فعالیت های بدنی به داخل منزل، سه روشی هستند که از طریق آن ها می توان فعالیت ورزشی سالم تری را انجام داد.در نمایه آلودگی هوا ۱۰۱ تا ۱۵۰ توصیه به ورزش در منزل می شود و در نمایه بالاتر از ۱۵۱ ورزش در بیرون منزل منع شده است. همچنین بیماران مبتلا به آسم همیشه داروهای استنشاقی خود را به ویژه بیرون از منزل همراه داشته باشند.
برچسب ها: آلودگی هوا ورزش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها