به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۲۵۶۶۶
براي مراسم اربعین حسینی کربلا

ورود یک‌میلیون‌و300‌‌هزار زائرخارجی به‌عراق‌

گروه بين‌الملل: وزارت حمل و نقل عراق اعلام كرد: طي روزهاي اخير، برای بزرگداشت مراسم اربعین بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر خارجی وارد این کشور شدند.
ورود یک‌میلیون‌و300‌‌هزار زائرخارجی به‌عراق‌
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، وزارت حمل و نقل عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود 150 هزار زائر خارجی از طریق سفر هوایی به عراق وارد شدند. دو روز گذشته حدود 50 سفر هوایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد و 300 سفر هوایی دیگر در فرودگاه نجف صورت گرفته است. در این بیانیه تاکید شده است: زائرانی از لبنان، ایران،‌ بحرین، کویت و ترکیه به عراق وارد شدند. همچنین تعداد زائرانی که در روز جمعه گذشته به کربلا منتقل شده‌اند بیش از 10 هزار زائر است و حدود 650 زائر بین بغداد و کربلا در حال رفت و آمد هستند.

از سوی دیگر سعید معنان، سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که تمامی مناطق مرزی آماده ارائه تسهیلات به زائرانی هستند که برای مراسم سوگواری، اربعین وارد این کشور می‌شوند. همچنین حدود 350 هزار خودرو علاوه بر اتوبوس‌های ویژه برای انتقال زائران به کربلا اختصاص داده شده است و در مسیر حرکت کاروان‌ها نیز هزاران موکب کار توزیع غذا و آب را میان زائران به عهده دارند.