به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۲۵۶۶۷۵

حمله اسرائیل به اهدافی در سوریه

حمله  اسرائیل به اهدافی در  سوریه
گروه بین الملل: رسانه‌های دولتی سوریه از حمله موشکی جدید ارتش اسرائیل به چند نقطه واقع در نزدیکی دمشق خبر دادند.  اسرائیل  اقدام به پرتاب موشک از بلندی‌های جولان به سمت دمشق کرده است.
  در این حمله به مقر یک لشکر ارتش سوریه واقع در ۱۴ کیلومتری دمشق حمله شد.
پیشتر یک گروه غیردولتی که تحولات جنگی در سوریه را از نزدیک دنبال می کند گزارش داده بود که بخشی از شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه با تغییر پایگاه‌ها و استتار تجهیزات خود تلاش می‌کنند که از گزند حملات هوایی اسرائیل در امان بمانند. گروه‌های مورد حمایت ایران که در کنار ارتش سوریه می‌جنگند، پایگاه‌های خود را در کرانه‌های غربی رود فرات تغییر داده‌اند.
 گروه‌های یاد شده همچنین تسلیحات و مهمات خود را به انبارهای جدیدی منتقل کرده‌اند که گفته می‌شود مراکز غیرنظامی است و در نزدیکی شهرهای میادین و ابو کمال واقع در شرق استان دیرالزور در نزدیکی مرز سوریه و عراق قرار دارد. اسرائیل در اواسط ماه ژانویه نیز اقدام به سنگین‌ترین حمله هوایی خود طی سال‌های اخیر به خاک سوریه کرده بود.دیده‌بان حقوق بشر سوریه که دفتر اصلی آن در لندن قرار دارد اعلام کرده بود که در جریان این حمله شدید دست‌کم ۵۷ سرباز ارتش سوریه و شماری از شبه‌نظامیان حامی  بشار اسد کشته شده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه از حمله ماه ژانویه به عنوان شدیدترین حمله هوایی اسرائیل از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ یاد کرده بود.


 
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها