به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۲۵۶۷۵۰

بایدن خواستار اصلاحاتی برای کنترل اسلحه شد

بایدن خواستار اصلاحاتی برای کنترل اسلحه شد
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا در یک بیانیه به مناسبت سالگرد وقوع تیراندازی مرگبار مدرسه پارکلند از کنگره کشور خواستار تصویب "اصلاحات در قوانین اسلحه برمبنای عقل سلیم" شد.
در آمریکا تقابل شدیدی بین حامیان داشتن سلاح و حامیان افزایش تدابیر کنترلی در حوزه سلاح همچنان که حق حمل سلاح مطابق با قانون اساسی در نظر گرفته میشود بالا گرفته، اما بسیاری هر گونه اعمال کنترل در حوزه سلاح را نقض این حق می‌دانند، در حالی که حامیان اعمال محدودیت در زمینه داشتن سلاح به تعداد تیراندازی‌ها در مدارس و مکانهای عمومی اشاره می‌کنند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه با تاکید بر اینکه دولتش "منتظر وقوع تیراندازی دسته جمعی بعدی برای اجابت این خواسته نمی‌ماند" خواهان اقدام فوری در این زمینه شد.او تاکید کرد: "ما برای پایان دادن به اپیدمی خشونت مسلحانه و امن‌تر ساختن مدارس و اجتماعاتمان دست به اقدام خواهیم زد. ما این دین را در قبال همه آنهایی که از دست داده‌ایم و همه بازماندگان عزادار نسبت به ایجاد تغییر داریم. زمان عمل کردن الان است."
بایدن همچنین درتوئیتی نوشت: "سه سال پیش در چنین روزی یک مرد مسلح تنها، جان ۱۴ دانش آمیز و سه معلم را در پارکلند فلوریدا گرفت. در عرض چند ثانیه زندگی ده‌ها خانواده برای همیشه تغییر کرد. همچنان که ما عزادار جامعه پارکلند هستیم، عزادار همه کسانی که عزیزانشان را در خشونت مسلحانه از دست داده‌اند، هستیم."صحبتهای او به مناسبت گذشت سه سال از آنچه که مرگبارترین تیراندازی در مدرسه در جهان تلقی شد، مطرح شدند. تیراندازی در مدرسه در پارکلند در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ و در دبیرستان استونمن داگلاس در فلوریدا رخ داد که در طی آن ۱۷ دانش آموز و معلم کشته شدند.
بایدن در بیانیه خود تصریح کرد: "دانش آموزان پارلکند و بسیاری از دیگر جوانان سراسر کشور که تجربه خشونت مسلحانه را داشته‌اند در حال جلو بردن تاریخ سفر آمریکا هستند. این تاریخ نوشته شده توسط جوانان هر نسل است که تعصب غالب را برای مطالبه یک حقیقت ساده به چالش می کشند: ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم. و ما این گونه عمل خواهیم کرد." رئیس جمهور آمریکا در عین حال در بیانیه خود به "افزایش تاریخی قتلها در سال گذشته میلادی در آمریکا" و این که "خشونت مسلحانه به شکل نامتناسبی باعث از بین رفتن افراد با پوست سیاه و قهوه‌ای در شهرهای ما می‌شود" اشاره کرد. این اولین بار نیست که بایدن خواستار اقدام در راستای تدابیر کنترلی مبتنی بر عقل سلیم برای مهار خشونت مسلحانه می‌شود و در طول کمپین ریاست جمهوری نیز اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود.
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها