به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۵۶۸۶۰

وقتی که فدراسیون والیبال حاشیه‌ساز می‌شود!

وقتی که فدراسیون والیبال حاشیه‌ساز می‌شود!
گروه ورزشی: باتوجه به جایگاه والیبال ایران در جهان به نظر می رسد که باید این فدراسیون دقیقتر و سنجیده تر عمل کند و با تصمیمات پنهان و بی سرو صدا حاشیه را به جان تیم‌های لیگ برتری نیندازد.به گزارش ایسنا، هفته بیست و نهم لیگ برتر والیبال مردان ایران روز گذشته (دوشنبه) پیگیری شد  که از ساعت ۱۷ شهرداری ارومیه به مصاف فولاد مبارکه سپاهان رفت. شهرداری ارومیه توانست در یک بازی زیبا سپاهان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. پوریا یلی که در هفته بیست‌وهفتم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران دو جلسه محرومیت قطعی از حضور در سالن مسابقه و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود، در هفته بیست و نهم برای شهرداری ارومیه به میدان رفت. حضور یلی در این بازی و بخشش او بدون اطلاع رسانی رسمی صورت گرفت. حتی تیم سپاهان هم تا قبل از سوت بازی اطلاعی از حضور این بازیکن در ترکیب تیم شهرداری ارومیه نداشت و همین باعث شد رحمان محمدی راد سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان بعد از بازی واکنش تندی به فدراسیون والیبال و  این اتفاقات داشته باشد. 
 
محمدی‌راد معتقد بود که اگر حرکت ناشاست یلی را انجام داده بود به حکم سنگین تری محکوم می شد و باید ۲ سال از رقابت‌ها کنار می‌رفت و این در حالی است که یلی تنها به دو جلسه محرومیت محکوم شد که یک جلسه آن هم به تعلیق در آمد. کاری به اینکه آیا واقعا این حرکت یلی صرفا دو جلسه محرومیت در پی داشت نداریم چرا که کارشناسان مسئول باید پاسخگو باشند که آیا این محکومیت می‌تواند از بی اخلاقی‌ها در لیگ کم کند یا خیر؟
اما نکته‌ عجیب دی این میان، سکوت خبری در خصوص بخشش بازیکن محروم است. بخشش بی سرو صدای فدراسیون والیبال باعث شده شائبه‌هایی برای تیم‌های دیگر به وجود آید که اگر فدراسیون تلاشی برای پاسخگویی به آن نداشته باشد، می تواند برای لیگ ایران گران تمام شود.از طرف دیگر به نظر می آید فدراسیون والیبال ایران با این بخشش  اقتدار لازم خود را ندارد چرا که نمی تواند از رای صادره خود دفاع کند و به راحتی و در سکوت آن را تغییر می دهد. اگر قرار بود بازیکنی یک جلسه محروم شود چرا فدراسیون از همان اول این حکم را صادر نکرد که بعد از آن نخواهد در آن تغییری ایجاد کرده و باعث ایجاد حواشی شود؟ یا اگر قرار به برگزاری کمیته استیناف بود چرا این موضوع تا زمان شروع مسابقه اطلاع رسانی نشد و به قولی چراغ خاموش تصمیم گیری شد؟ به نظر می‌آید که اگر فدراسیون با تامل بیشتری این رای را صادر کرده بود اکنون این مشکلات و حواشی به وجود نمی‌آمد. 

سازمان لیگ فدراسیون والیبال به عنوان مرجع اصلی نه تنها باعث کاهش حاشیه‌ها نشد بلکه علاوه بر حاشیه، شائبه‌هایی برای دیگر تیم ها به وجود آورد و با یک تصمیم قاطعیت خود را زیر سوال برد. هنوز هم جای سوال است که چطور این بازیکن بخشیده شد و چرا باید رای به گونه‌ای صادر شود که فدراسیون تغییراتی در آن ایجاد کند؟ سوالاتی که تنها می توان برای پاسخگویی به آن امیدوار بود چرا که مسئولان فدراسیون در خصوص اینگونه سوالات پاسخگو نبوده اند و هیچ توضیح رسمی در این باره داده نشده است. همانطور که محمدی‌راد گفت باید هرچه سریع تر موضوع شفاف شده و به چراها پاسخ قاطع داده شود تا شائبه حمایت و نفوذ برخی از افراد، در بین تیم های لیگ برتری از بین رود.
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها