به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۵۶۸۶۵

سطح والیبال زنان بهتر شده اما هنوز کار داریم

سطح والیبال زنان بهتر شده اما هنوز کار داریم
گروه ورزشی: سرمربی تیم والیبال زنان سایپا معتقد است که سطح والیبال زنان تا حدودی بالا رفته و بازیکنان حاضر در لیگ می‌توانند جایگاه تیم ملی را در آسیا بهبود بدهند اما به برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز است.به گزارش ایسنا، تیم والیبال زنان سایپا با پیروزی در تمام رقابت‌های خود به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسید و سهیمه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. مریم هاشمی در مورد حضور سایپا در جام باشگاه‌های آسیا به ایسنا گفت: خوشبختانه باشگاه سایپا بسیار حرفه‌ای است و آقای سراجی به عنوان مدیرعامل از ورزش زنان حمایت می‌کند. قول داده که حتما به جام باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شویم. خوشبختانه مشکلاتی هم که در مورد بدهی بازیکن خارجی پیش آمده بود و مانع حضور ما در مسابقات می‌شد، در حال حل شدن است. شرایط مناسبی داریم و اگر مسابقات به دلیل کرونا جابجا نشود تمریناتمان را از ابتدای اسفند آغاز می‌کنیم اما در صورت تعویق بسته به تاریخ برای آماده‌سازی اردو می‌زنیم.
 
او در پاسخ به این سوال که برای حضور در جام باشگاه‌ها بازیکن کمکی جذب می‌کنید؟ بیان کرد: حتما تعدادی بازیکن از تیم‌های حاضر در لیگ برتر جذب و سعی می‌کنیم اعزامی خوب داشته باشیم. هاشمی در مورد لیگ برتر که با قهرمانی سایپا به پایان رسید گفت: لیگ امسال به صورت متمرکز و در دو گروه برگزار شد. در دور اول با دو تیم هم‌گروه بودیم و دو بار مقابل هم قرار گرفتیم که خوشبختانه پیروز شدیم. در مرحله نهایی هم چهار تیم حضور داشتند که به صورت  رفت و برگشتی در تهران رقابت کردیم. خوشبختانه همه تیم‌ها را شکست دادیم و با ۱۲ برد پیاپی قهرمان شدیم.او افزود: سطح مسابقات مخصوصا چهار تیم اول خیلی خوب بود و همه تعدادی ملی پوش جذب کرده بودند. مورد خاص دیگری که امسال خیلی به ما کمک کرد، استفاده از ویدیو چک در دور نهایی بود که اشتباهات داوری را کاهش داد و مسابقات با آرامش به پایان رسید. جا دارد از فدراسیون برای این کار تشکر کنم.
سرمربی تیم زنان سایپا در مورد استفاده از بازیکنان جوان در لیگ گفت: تیم من ۲-۳ بازیکن جوان داشت که بعضی مواقع به آنها بازی می‌دادم. تمام تیم‌ها حداقل ۲-۳ بازیکن جوان داشتند که بسته به مسابقات و شرایط به آنها بازی دادند اما پدیده خیلی خاصی نداشتیم. ضمن اینکه پشتوانه خاصی هم ندیدم. البته بازیکنان جوان خوبی داریم که فیزیک‌شان خوب است اما از نظر تفکر والیبالی خیلی خام هستند و به تمرینات زیادی نیاز دارند. 

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا لیگ امسال می‌تواند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد؟ گفت: سطح والیبال ما یک پله ارتقا پیدا کرده و بهتر از قبل شده است اما تیم‌های آسیایی هم تمرین می‌کند و خیلی بیشتر از ما اردو و مسابقات برون مرزی دارند. امسال با توجه به لیگ می‌توانیم تیم ملی خوبی داشته باشیم اما نمی‌شود برای مدت کوتاهی تیم ملی را تشکیل بدهیم و به مسابقات اعزام شوم، بلکه نیاز به برنامه‌های بلندمدت داریم. البته فکر می‌کنم اگر بازیکنان‌مان خود واقعی‌شان را نشان بدهند، یک یا دو پله ارتقا پیدا کنیم اما هنوز خیلی کار داریم و باید از جوانان و بزرگسالان در کنار هم استفاده کنیم. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها