به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۲۵۶۹۸۷

چای پوست پرتقال و تاثیرآن برسیستم ایمنی بدن

چای پوست پرتقال و تاثیرآن برسیستم ایمنی بدن
گروه علمی: اگر می‌خواهید از مزایای یک فنجان برای سلامتی بیشتری بهره‌مند شوید چای معمولی خود را با یک فنجان چای پوست پرتقال تازه جایگزین کنید. پرتقال یک میوه زمستانی سرشار از ویتامین C است، اما پوست آن را که دور می‌ریزیم نیز دارای مواد مغذی و بسیار سالم است. به گزارش تایمز سوفاندیا، نوشیدن چای پوست پرتقال یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

طرز تهیه چای پوست پرتقال
عناصر:
پوست نصف پرتقال
یک و نیم فنجان آب
چوب دارچین
۲ تا ۳ میخک
۱ تا ۲ هل سبز
یک دوم قاشق غذاخوری شکر زرد

طرز تهیه آن:
داخل یک ظرف آب ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس پوست پرتقال خلال شده و سایر ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. چای را صاف کرده و شکر زرد را اضافه کنید تا شیرین شود، حال چای شما برای نوشیدن آماده است.

فواید پوست پرتقال
پوست خارجی میوه‌های سیتریک به دلیل وجود فلاونوئید‌ها از میوه‌ها در مقابل آفت‌ها محافظت می‌کند. پوست میوه حاوی بیشترین میزان فلاونوئید‌ها نسبت به سایر قسمت‌های میوه است. درست مثل میوه‌ها پوست پرتقال نیز سرشار از چندین ماده مغذی از جمله فیبر، ویتامین C و ترکیبات گیاهی مانند پلی فنول‌ها است، همچنین حاوی سایر مواد مغذی سازگار با سلامتی مانند ویتامین A، فولات، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B۶ و کلسیم هستند. در اینجا برخی از فواید شگفت انگیز سلامتی چای پوست پرتقال آورده شده است.

چای پوست پرتقال از سرطان جلوگیری می‌کند
پوست میوه‌های سیتریک حاوی ترکیبی به نام لیمونن است. این ماده به ویژه در پوست پرتقال متمرکز است که حدود ۹۷ درصد روغن‌های اساسی این پوست را تشکیل می‌دهد. این ماده شیمیایی که به طور طبیعی وجود دارد دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است. گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند از انواع مختلف بیماری‌های ناشی از التهاب و سرطان پوست جلوگیری کند.

سایر فواید پوست پرتقال آن برای سلامتی
-چای پوست پرتقال باعث هضم بهتر غذا و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود
-طعم چای پوست پرتقال تولید بزاق و اسید معده را افزایش می‌دهد. نوشیدن منظم این چای هر روز صبح به تحریک دستگاه گوارش و بهبود جذب مواد مغذی از غذا کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C موجود در آن -می‌تواند متابولیسم و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
-چای پوست پرتقال از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند.
-چای پوست پرتقال که منبع غنی از یک ترکیب گیاهی به نام پلی فنول است می‌تواند به پیشگیری و مدیریت بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، چاقی و آلزایمر کمک کند. یک آزمایش نشان داد میزان مصرف و فعالیت پلی فنول در پوست پرتقال بسیار بیشتر از میوه واقعی است، بنابراین به طور طبیعی می‌توان از آن بیشتر بهره را برای سلامتی برد.

در پایان
از پوست پرتقال به طور کلی برای تهیه کلوچه و کیک استفاده می‌شود. برای مصرف کاملا بی خطر است، اما برخی از افراد ممکن است با عوارض جانبی آن مانند مشکلات معده دست و پنجه نرم کنند که در صورت بروز آن از مصرف این چای منع می‌شوند، همچنین دقت داشته باشید هنگام تهیه این چای از پوست پرتقال به مقدار زیاد استفاده نکنید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها