به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۲۵۷۰۱۵
یک کارشناس مسکن:

قیمت مسکن تحت تاثیر بازار ارز دارای حباب است

گروه کسب و کار: یک کارشناس مسکن درباره بازار ملک در دهه 90 می‌گوید: تلاطمات سیاسی در دهه 90 بیشترین تاثیر را بر اقتصاد کشور گذاشت که بازار مسکن نیز از این امر مستثنی نبود. تجربه ثابت کرده که بعد از 2 یا 3 سال رونق، بازار ملک با یک رکود 1 تا یک سال و نیم مواجه می‌شود.
قیمت مسکن تحت تاثیر بازار ارز دارای حباب است
حمید نظرعلی زاده در گفت و گو با «بهار نیوز» گفت: اینکه برخی معتقدند که بازار مسکن در این دوره با رونق همراه بوده درست است اما این رونق در حوزه دلالی و سرمایه گذاری است که در همه دوره‌ها در هر شرایطی راه رونق را در پیش دارد. مدیردپارتمان املاک «آزار» در ادامه توضیح داد: در اواخر دهه جاری دولت با دستکاری بورس و بازار ارز، سبب تمایل مردم به سمت بازار ارز و بورس شد. مردم سرمایه‌های خود را از بازار مولد مسکن بیرون کشیده و به سمت این دوبازار و البته احتکار کالا سوق دادند، از این جهت بازار مسکن دچار یک رکود عجیب شد.
نظرعلیزاده در عین حال تاکید کرد: ما در هر شرایطی بر این مساله اعتقاد داریم که بازار ملک به مثابه سایر بازارها همچنان مصرف کننده خود را دارد و یک مشاور حرفه‌ای  به جای کار کردن با دلال‌ها‌ترجیح می‌دهد با  مصرف کنندگان کار کند چرا که همیشه در این بازار مستاجر و خریدار و فروشنده هست یعنی مصرف کننده واقعی وجود دارد. وی در ادامه در بررسی شرایط مسکن در سال 1400 نیز افزود: کشور در سال 1400 با تغییر دولت  و انتخابات ریاست جمهوری روبروست که در عین حال برخی توافقات سیاسی و بین المللی نیز پیش بینی می‌شود. به این شرایط باید کاهش قیمت ارز وافت  بورس را هم از اکنون آغاز شده را هم اضافه کرد. در این شرایط مردم به سمت بازار مسکن تمایل پیدا می‌کنند که سبب رونق دوباره آن می‌شود.
نظرعلیزاده در ادامه افزود: یک مثال روشن و ساده می‌زنم، در اوایل سال جاری یک آپارتمان در بهترین قسمت منطقه تهرانپارس به قیمت 25 تا 26 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. یعنی در دوره‌ای که دلار هنوز با جهش قیمت مواجه نشده بود. مدتی بعد با افزایش قیمت دلار به سی هزار تومان  قیمت ملک هم توسط دلال‌ها به دوبرابرافزایش یافت که این رقم غیر واقعی و دارای حباب است. چرا که هیچ سازندهای سازه خود را با دلار 30 هزار تومان نمی‌سازد. درواقع سازنده برای ساخت و ساز، مصالح خود را با دلار 6 هزار تومان دپو کرده، بنابراین این افزایش قیمت غیر واقعی است و انتظار می‌رود که در سال جدید با کاهش قیمت دلار به 15 هزار تومان بار دیگر مسکن به قیمت واقعی خود بازگردد. گفتنی است، املاک آراز در سال 1397 کار خود را در تهرانپارس به صورت دپارتمان با تیم حرفه‌ای آغاز کرد. این دپارتمان با مشاوره و تعالیم امیرهمایون کاشانی کیا مشاور ارشد ایزوکیا توانست راه توسعه و تعالی را به خوبی طی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید. 88024290 و سایتwww. isokia. com مراجعه کنید.
 
 
برچسب ها: مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها