کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پورتو - یوونتوس؛ رونالدو آماده درخشش

29 بهمن 1399 ساعت 8:52


گروه ورزشی: «استادیو دو دراگائو» میزبان بازی امشب پورتو و یوونتوس، قهرمانان پرتغال و ایتالیا است در حالی که قرار است خاطرات زیادی در این شهر بندری تجدید شود. نزدیک به دو دهه است که کریستیانو رونالدو از کشورش رفته اما رکورددار گلزنی و بازی برای تیم ملی پرتغال هیچ نشانه‌ای از افت بروز نداده است. در عین حال، محصول آکادمی اسپورتینگ لیسبون در تمام دوران حرفه‌ای متمایز خود و شش بار بازی با پورتو با تیم‌های مختلف تنها یک بار پیروز شده و فقط یک گل زده است. او که برای رساندن یووه به موفقیت اروپایی به این تیم آمده و می‌خواهد رکورد خودش را هم به شش قهرمانی برساند، امشب با دوستی قدیمی روبه‌رو می‌شود که در کنارش موفقیت‌های بسیاری به دست آورده.

پپه، مدافع پورتو که هنوز هم رونالدو را بهترین بازیکن جهان می‌داند، در موفقیت‌های رئال مادرید در دهه گذشته کنار او بود همچنین در بهترین شب تاریخ فوتبال کشورشان در سال 2016 که قهرمان اروپا شدند. او حالا باید رونالدو را متوقف کند. دو مدافع برزیلی کناری یووه، الکس ساندرو و دانیلو دو بار با پورتو قهرمان لیگای پرتغال شده‌اند و حداقل بیرون زمین با استقبال مواجه می‌شوند.میهمان این بازی دو مسابقه است که برنده نشده و گل نزده. قبل از تساوی بدون گل با اینتر که برای صعود به فینال جام حذفی ایتالیا کافی بود و باخت به ناپولی، یوونتوس شش برد متوالی به دست آورده و در این بازی‌ها تنها یک گل خورده بود. درست است که آندره‌آ پیرلو در حال آزمون و خطا است اما یوونتوس در هشت بازی آخرش تنها دو گل خورده، در سری A چهارم است و نسبت به اینتر صدرنشین یک بازی کمتر انجام داده بنابراین برای رسیدن به دهمین قهرمانی پیاپی لیگ ایتالیا شانس دارد. آنها به دنبال جبران حذف تلخ سال گذشته در همین مرحله هستند. پورتو اما در لیگ قهرمانان این فصل در خانه گل نخورده-روی هم 467 دقیقه- و پپه و همکارانش باید این رکورد را حفظ کنند اگر می‌خواهند برای صعود به مرحله بعد شانس داشته باشند. البته تیم سرجیو کونسیسائو در چهار بازی آخرش در پرتغال پیروز نشده و در کورس قهرمانی لیگ تحت فشار است.

یوونتوس در این بازی خوان کوادرادو و آرتور را در اختیار ندارد اما آرون رمزی و پائولو دیبالا به تمرین برگشته‌اند. آلوارو موراتا که با شش گل زده یکی از چهار صدرنشین جدول گلزنان لیگ قهرمانان است، در کنار رونالدو تلاش می‌کند به گل نخوردن‌های پورتو پایان دهد.پورتو هم نانو و زایدو سانوزی، دو مدافع کناری خود را ندارد اما خسوس کورونا بعد از محرومیت در بازی اخیرشان در لیگ کاملاً سرحال است. اگر تصمیم بگیرند 2-4-4 بازی کنند، لوییز دیاز بال چپ می‌شود تا زوج موفق مهدی طارمی و موسی مارگا که روی هم 15 گل و 10 پاس گل در لیگ داشتند، در حمله بازی کنند.

‌ترکیب احتمالی
پورتو: مارچزین؛ مانافا، امبمبا، پپه، سار؛ کورونا، الیویرا، اوریبه؛ دیاز، مارگا، طارمی
یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، بونوچی، دلیخت، ساندرو؛ کیزا، بنتانکور، ربیو، مک کنی؛ رونالدو، موراتا


کد مطلب: 257027

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257027/پورتو-یوونتوس-رونالدو-آماده-درخشش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir