به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۲۵۷۰۲۹
پالوما:

طارمی مهاجم خوبی است، اما کابوس نیست

طارمی مهاجم خوبی است، اما کابوس نیست
گروه ورزشی: در آستانه بازی حساس تیم فوتبال باشگاه پورتو و یوونتوس از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو ستاره - البته بیشتر از دید ایرانیان- روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت؛ طارمی از پورتو و رونالدو از یوونتوس. طارمی با درخشش در بازی‌های اخیر پورتو به ستاره اصلی این تیم در پرتغال تبدیل شده است و اگر در مرحله قبلی لیگ قهرمانان کمتر فرصت بازی پیدا کرد اما امشب قطعا در ترکیب اصلی خواهد بود. شاید منطقی باشد که نقطه مقابل او را کریستیانو رونالدو در یووه بدانیم. در همین راستا سعی کردیم با یکی از مسئولان صاحبنظر در باشگاه مطرح ایتالیایی ارتباط برقرار کنیم و فدریکو پالوما، مدیر اجرایی دفتر یوونتوس شعبه آسیا و اقیانوس آرام در هنگ‌کنگ پاسخگوی سوالات اختصاصی بود. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

یووه امشب میهمان تیم قدرتمند پرتغالی است. پیش‌بینی شما از نتیجه این بازی چیست؟
بله، درست است، یوونتوس بازی مهمی را پیش‌رو دارد و البته برای پیروزی در این بازی بزرگ مثل همیشه با برنامه و منظم خواهد بود. یوونتوس نسبت به پورتو شانس بیشتری برای پیروزی دارد. در دو بازی اخیر اتفاقا در همین مرحله از لیگ قهرمانان اروپا آنها را شکست داده‌ایم. نمی‌شود نتیجه را پیش‌بینی کرد اما به‌نظر من شانس یووه برای پیروزی بسیار بیشتر است.

چقدر شانس قهرمانی برای یوونتوس در این تورنمنت قائل هستید؟
دقیقا پس از این بازی و به‌فرض عبور از سد پورتو، باید با برنده دیدار بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن بازی کنیم، تیمی که از این فینال زودرس بیرون آمده باشد، تیم بسیار خطرناکی است. برای قهرمانی اتفاقا شانس زیادی برای یووه قائل نیستم اما باید تلاش خود را انجام دهیم.

ورزشگاه دراگو برای شما آشناست!
بله، جالب است که این را می‌دانید، من در این استادیوم خاطرات زیادی دارم؛ یک‌بار به‌خاطر درگیری با خبرنگاری پرتغالی بازداشت موقت شدم. در هرحال دوست ندارم به گذشته بازگردم و شاید از سفر هوایی به پرتغال و این استادیوم انصراف بدهم، چراکه وضعیت آن کشور هم مثل ایتالیا درخصوص ویروس کووید-19 اصلا خوب نیست.

شما در دفتر یوونتوس شعبه آسیا و اقیانوس آرام در هنگ‌کنگ مستقرید، به هرحال فوتبال آسیا را می‌شناسید، نظرتان درباره طارمی ستاره ایرانی پورتو چیست؟
درباره او به‌خصوص در چند روز اخیر مطالب زیادی خوانده‌ام. بازیکن خوبی است، کنجکاو شدم و چند فیلم کوتاه از بازی‌اش را هم تماشا کردم. او استاد پنالتی گرفتن است و یک پیام کوتاه هم به یکی از مربیان دادم که مراقب بازیکن ایرانی پورتو در محوطه جریمه باشند.

طارمی در هفته‌های اخیر مدام گل زده، چقدر ممکن است کابوس یووه شود؟
به‌نظر من اینقدرها که بزرگنمایی‌شده نیست، طارمی کابوس یووه نیست اما بازیکن خوبی است، پورتو با همه بازیکنانش باید مراقب رونالدو باشد ولی ما قرار نیست نگران یک بازیکن خاص از پورتو باشیم. در هرحال مربی یوونتوس برای مهار این بازیکن اندیشه درستی داشته و دارد.

چرا یوونتوس کشور هنگ‌کنگ را انتخاب کرد؟
این کشور محل جدید دفتر باشگاه یوونتوس در قاره آسیاست. هدف از این تصمیم گسترش نام این باشگاه در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده است. باشگاه یوونتوس این منطقه از آسیا را به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های بالقوه رشد برند خود دانسته و تجربه باشگاه‌های لیگ برتر جزیره را در این موضوع سرلوحه کار خود قرار داده است.

همان‌طور که می‌دانید، وبسایت هواداران ایرانی یوونتوس در ایران بسیار فعال است.
بله، این وبسایت را می‌شناسم. در بیشتر کشورها چنین وبسایت‌هایی وجود دارد و هواداران میلیونی یوونتوس در سراسر جهان را نشان می‌دهد. تعجب می‌کنم که ایران جزء خریداران کارت تلویزیون یوونتوس در آسیا نیست، با اینکه هواداران یوونتوس در ایران کم نیستند.

البته به‌خاطر تحریم‌ها توان خرید بین‌المللی و داشتن کارت اعتباری بین‌المللی را نداریم!
این را نمی‌دانستم. تصور نمی‌کردم، مردم ایران کارت اعتباری بین‌المللی نداشته باشند. همیشه برای من سوال بود که چرا از سمت ایران خرید و سفارش آنلاین و بین‌المللی برای کارت رسمی هواداری یا محصولات فرهنگی و ورزشی نداریم، پس دلیلش همین است.

از مراوده با جنوب‌شرق آسیا راضی هستید؟
یوونتوس در تابستان برای برگزاری اردو در سنگاپور، چین و کره ‌جنوبی به آسیا سفر کرد. البته غیبت رونالدو در دیدار دوستانه یوونتوس برابر تیم منتخب کره جنوبی باعث عصبانیت مردم سئول و تهدید آنها به شکایت نیز شد. هواداران زیادی در این منطقه داریم و البته در سمت غرب آسیا نیز هواداران ما کم نیستند.

شما تجربه مدیریت در مدرسه فوتبال بولونیا را هم دارید، تاسیس یک آکادمی فوتبال در ایران ایده خوبی نیست؟
چرا این یک ایده همیشه خوب و همیشه سودمند است، اما شما همین الان به تحریم اشاره کردید. ممکن است برای مربیانی که قرار است در ایران کار کنند، دردسرساز شود. نمی‌دانم فقط حدس می‌زنم که این تحریم‌ها مشکل‌آفرین باشند. در غیر این‌صورت در کشوری که فوتبال خوبی دارد و سرشار از استعداد است، جای چنین آکادمی فوتبالی بسیار خالی است.

آیا ممکن است یووه در همین بازی، به فکر خریدن طارمی بیفتد؟
هیچ‌چیز بعید نیست، البته امیدوارم طارمی در بازی امشب مقابل یوونتوس هیچ‌درخششی نداشته باشد اما گاهی یک بازی خوب و دیدنی باعث می‌شود، مسیر زندگی یک بازیکن تغییر کند.
برچسب ها: مهدی طارمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها