به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۵۷۰۵۲

آرنولد:غیرممکن برای ولاسوف فقط یک کلمه بود

آرنولد:غیرممکن برای ولاسوف فقط یک کلمه بود
گروه ورزشی: بدنساز معروف و چهره هالیوودی به درگذشت الگو و رفیق خود واکنش نشان داد و او را ورزشکاری بی بدیل توصیف کرد.به گزارش ایسنا، یوری ولاسوف وزنه بردار فوق سنگین روسیه در سن ۸۵ سالگی درگذشت. ولاسوف طلای المپیک ۱۹۶۰ و نقره ۱۹۶۴المپیک را کسب کرد و چهار طلا و یک نقره جهان را نیز به دست آورد. 
آرنولد شوارتزنگر نماد پرورش اندام و سوپراستار هالیوود از قهرمان پیشگام وزنه برداری شوروی و روسیه یوری ولاسوف که روز شنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت به عنوان ورزشکاری بی بدیل یاد کردشوارتزنگر - که ولاسوف را بعنوان یک الگو برای خود معرفی کرد، عنوان کرد شور و شوق این رشته و پرورش اندام را به خاطر او در خود پرورش داد.ولاسوف در طول فعالیت ورزشی خود، ۳۱ رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرده و اولین وزنه بردار است که بیش از ۲۰۰ کیلوگرم را بلند کرد.وی تحت پرچم اتحاد جماهیر شوروی در بازی های تابستانی ۱۹۶۰ در رم طلا گرفت و چهار سال بعد در بازی های المپیک توکیو نقره گرفت.

آرنولد گفت:  یوری ولاسوف به همه ما آموخت که "غیرممکن" فقط یک کلمه است، او اولین نفری بود که ۲۰۰ کیلوگرم را بلند و من را شوکه کرد.  هنگامی که من در سال ۱۹۶۱ به عنوان یک وزنه بردار جوان با او آشنا شدم از او الهام گرفتم. ولاسوف عاشق شعر بود پس از کناره گیری از ورزش، فعالیت ادبی خود را آغاز کرد و ده‌ها رمان نوشت که به زبان های مختلف ترجمه شد.وی از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ رئیس فدراسیون وزنه برداری اتحاد جماهیر شوروی بود، قبل از اینکه به یک سیاستمدار موفق تبدیل شود و در انتخابات دومای دولتی در سال ۱۹۹۳ پیروز شود.شوارتزنگر گفت: خیلی خوش شانس بودم که او را خیلی خوب شناختم. او یک اندیشمند عالی بود. او در مورد شعر و سیاست مانند یک استاد صحبت می کرد و بیشتر از وزنه  زدن کتاب می خواند. او به من گفت که قدرت بدن در مقایسه با قدرت ذهن چیزی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها