به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۲۵۷۰۵۷

ابرهایی که سلامت بشر را هدف قرار دادند

ابرهایی که سلامت بشر را هدف قرار دادند
گروه علمی: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، سلامت انسان و اکوسیستم می‌تواند تحت تاثیر میکروب‌ها ازجمله سیانوباکتریوم و جلبک‌هایی قرار گیرد که بر ابرها سوار و هنگام بارش باران وارد خاک، دریاچه‌ها، اقیانوس‌ها و سایر محیط‌ها می‌شوند. کوین دیلون، دانشجوی دکترا و محقق این تحقیق گفت: «برخی از ارگانیسم‌هایی که ما در ابرها و باران شناسایی کرده‌ایم تاثیرات احتمالی منفی بر سلامت انسان دارند و همچنین می‌توانند جمعیت میکروبی را در مکان‌های بارشی تحت تاثیر قرار دهند.»دونا ای. فنل، استادی که ریاست گروه علوم محیطی در دانشکده علوم زیست‌محیطی و زیست‌شناختی دانشگاه راتگرز- نیوبر انزویک ایالات ‌متحده را بر عهده دارد در مورد این تحقیق گفت: «برای تایید این نتایج و بررسی تاثیرات خاص آن به تحقیق بیشتری نیاز است.»
 
دانشمندان برای اولین بار توانستند جلبک‌های سبز را از ابرها جمع‌آوری کنند. آنان آب موجود در ابرها در قله «پوی د دام» در مرکز فرانسه، حدود ۴۸۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا و آب باران را در پایین کوه در ارتفاع حدود ۲۲۳۰ پایین‌تر از سطح دریا جمع‌آوری کردند. جلبک‌های سبز-آبی (سیانوباکتریوم)، جلبک‌های سبز، قرمز، طلایی و دیاتوم‌ها (شکل دیگری از جلبک‌ها) را شناسایی کردند و جلبک‌های سبز را در خانواده Chlorellaceae در یک آزمایشگاه پرورش دادند.
برخی از میکروب‌هایی که بر ابرها در این مکان سوار می‌شوند ممکن است از اقیانوس اطلس آمده باشند و بقیه احتمالا از مناطق دیگر فرانسه آمده‌اند. میکروب‌ها موجود در باران نیز شامل آن‌هایی هستند که در یک ابر و هوای زیر آن قرار دارند.

نتایج این تحقیق بیان می‌کند، ارگانیسم‌های موجود در هوا می‌توانند تاثیرات مهمی بر فرایندهای جوی و اکوسیستم‌هایی که در آن منطقه سقوط می‌کنند، داشته باشند.دیلون گفت: «تحقیقات آینده شامل شناسایی ژن‌های خاص مرتبط با تولید سموم توسط این ارگانیسم‌ها و تلاش برای درک توانایی محدودیت رشد آنان پس از انتقال آن‌ها به یک اکوسیستم جدید توسط باران خواهد بود.»
برچسب ها: جلبک ها
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها