به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۵۷۰۷۲

تجهیزات فروشگاهی و تأثیر آن بر فروش

گروه کسب و کار: امروزه بنا به تغییراتی که در دنیای تکنولوژی رخ داده است، خرید وآشنایی با تجهیزات فروشگاهی برای صاحبان فروشگاه‌ها و یا رستوران‌ها جزء اولین اولویت‌هایی است که اغلب به دغدغه‌های بزرگ نیز تبدیل شده‌اند.
دنیای کسب و کارها همانند چند دهه قبل نیست. مشتریان و انتظارت آن‌ها برای خرید و فروش بسیار متفاوت شده است و در بیشتر موارد باعث شده که تأمین تجهیزات اعم از تجهیزات سخت افزاری و یا نرم افزاری با حساسیت‌های خاص همراه باشد. اینکه بدانید چه نوع تجهیزاتی را با چه برندهایی و با کدام امکانات تهیه کنید شاید جز اولین مواردی است که ذهن و زمان شما را به خود درگیر کرده است. چرا که امروزه داشتن تجهیزات فروشگاهی مدرن و به روز به یکی از آیتم‌های بزرگ و مهم جهت جذب مشتریان تبدیل شده است. بر همین اساس است که می‌خواهیم این نوشتار را به بررسی تأثیرات تجهیزات فروشگاهی بر فروش اختصاص دهیم و شما را در این زمینه با معرفی چند نوع از تجهیزات و ارائه یک مسیر مطمئن و قابل اعتماد و راحت برای تهیه آنها، آشنا کنیم. پس تا انتهای متن ما را  همراهی نمایید.



چرا باید تجهیزات فروشگاهی رستوران یا فروشگاه خود را به روز کنید؟
یک بخش اساسی در بوم کسب و کار شما مشتریان هستند. در واقع می‌توان گفت یک سمت بوم کسب و کاری که طراحی می‌کنید مشتریان هستند. مشتریان شما در عصر اطلاعات و در میانه قرن 21 زندگی می‌کنند. آن‌ها به دنبال بهترین، به روزترین و سریع‌ترین حالت ممکن برای رفع نیازهای خود هستند. چرا که هم‌زمان با دیگر بخش‌های زندگی، باید وضعیت خرید نیز تغییر کرده باشد. در غیر این صورت با استانداردهای زندگی در عصر دیجیتال و تکنولوژی هم‌خوانی نخواهد داشت. در این مواقع معمولاً فروشگاه یا رستورانی که نتواند خود را به امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری جدید مجهز کند، باید کم کم در انتظار باشد که از گود رقابت بازار بیرون رود. مشتریان انتظار دارند شما در کمترین زمان ممکن هزینه‌ خریدهای انجام شده را محاسبه کرده، برای آنها فاکتور فروش صادر کرده و هزینه پرداختی را دریافت نمایید.

مجهز شدن به تجهیزات فروشگاهی جدید و تأثیرات آن بر دیدگاه مشتری و جذب آن‌ها یک بخش از بوم کسب و کار شماست. یک بخش مهم دیگر، میزان درآمد و هزینه‌های شماست. تکنولوژی‌ها و پیشرفت ماشین‌آلات و نرم افزارهای جدید به منظور رفاه، راحتی و سرعت انسان‌ها بوده است. شما با تجهیز فروشگاه و یا رستوران خود به تجهیزات سخت افزاری و یا نرم افزارهای جدید هزینه‌های بسیاری را برای خود ذخیره خواهید نمود. ماشین آلات به روز شده با کاربردهای بسیار، عدم نیاز شما به چند وسیله به صورت هم‌زمان وعدم نیاز به استخدام نیروی انسانی را ایجاد می‌نماید. بر این مبنا شما با تجهیز فروشگاه و یا رستوران خود به امکانات جدید و به روز با یک تیر چندین نشان را هدف خواهید گرفت.

علاوه بر این موارد شما با خرید تجهیزات فروشگاهی به روز و با کیفیت تا چندین سال کسب و کار خود را از صرف هزینه‌های اضافه برای عوض کردن و به روز کردن وسایل و امکانات بی نیاز خواهید کرد. در واقع شما هزینه‌های ثابت و اولیه را در قبال تأمین کیفیت تجهیزات فروشگاهی انجام خواهید داد و تا چندین سال خود را از هزینه کردن در این موارد ایمن خواهید نمود. در ادامه ما چند نمونه از ضروری‌ترین تجهیزات و امکانات را برای شما نام خواهیم برد و همچنین مسیری را برای خرید مطمئن و با کیفیت معرفی خواهیم کرد.
 
به چه تجهیزات فروشگاهی نیاز دارید؟
اگر قبل از راه اندازی لیستی را برای تجهیز کردن کسب و کار خود آماده کرده باشید با مواردی که ما معرفی می کنیم، آشنایی دارید. اگر هم در ابتدای این امر هستید ما چند نمونه از ضروری‌ترین تجهیزات فروشگاهی را برای شما شرح خواهیم داد. تجهیزاتی که شما به حتم به آن‌ها نیاز خواهید داشت به دو دسته تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم خواهند شد. امکانات نرم افزاری به خصوص نرم افزارهای حسابداری یک بخش مهم و اساسی برای کسب و کار شما هستند. در کنار نرم افزارها، تجهیزات سخت افزاری نیز از جمله ضروریات و اساس‌ها برای کسب و کار شما محسوب می‌شوند که به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

•    صندوق فروشگاهی :مدیریت بخش فروش یکی از الزامات برای کسب و کار شما به حساب می‌آید که علاوه بر سرعت، باید دقت و نظم و ترتیب شما را نیز تأمین نماید. صندوق فروشگاهی و یا پوز تاچ، از سیستم‌های لمسی است که نیاز شما را به موس، کیبورد و غیره از بین می‌برد. علاوه بر نمایی بسیار شیک و لوکس که برای کانتر شما ایجاد می‌کند، سرعت و دقت صندوق فروشگاهی شما را تأمین می‌کند و امکان نصب نرم افزارهای حسابداری را نیز برای شما فراهم می‌نماید. لمسی بودن صندوق فروشگاهی فضای شما را از آشفتگی و شلوغ بودن نجات می‌دهد و عدم نیاز شما به کیس را نیز پوشش می‌دهد.

•    بارکدخوان: این وسیله در فروشگاها، مراکز خرید و رستوران‌ها به یکی از لوازم اساسی تبدیل شده‌اند. زمانی که حجم خرید بالا است و مشتری نیز به دنبال این است که به سرعت هزینه قابل پرداختش مشخص شود، بارکدخوان یک وسیله بسیار مناسب می‌باشد. به نظر می‌رسد لزوم نیاز به بارکدخوان به خوبی جا افتاده باشد. آنچه اهمیت دارد برند و کیفیت بارکد خوان است که باید به آن دقت نمایید. در این زمینه می‌توانید با مجموعه باران ارتباط داشته باشید و مشاوره‌های لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

•  چاپگر حرارتی: همانگونه که اشاره کردیم ارائه فاکتور فروش نشانه تجربه کاری شما و اهمیت به مشتریان و احترام به خرید آن‌ها محسوب می‌شود. اما چاپ فاکتورها با پرینترهای عادی بسیار هزینه بر خواهد بود. بر این اساس چاپگر حرارتی یک گزینه بسیار به صرفه و مناسب می‌باشد. پرینتر حرارتی در واقع با ایجاد حرارت بر روی کاغذ فرآیند چاپ را انجام خواهد داد. از جمله مزیت‌های چاپگر حرارتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: امکان چاپ بارکدها با وضوح بالا، سرعت بالای چاپ، هزینه بسیار پایین، عمر طولانی دستگاه و حجم کم پرینتر حرارتی. شما با داشتن این نوع از چاپگرها یک بار برای چندین سال هزینه خواهید کرد.



•    کیوسک سفارشگیر: یکی از به روزترین تجهیزات فروشگاهی محسوب می‌شود. فرآیند انتخاب محصول و سفارش آن از طریق کیوسک سفارشگیر در واقع احترام به وقت مشتری و نیروی کار محسوب می‌شود. داشتن این وسیله برای شما نشانه به روز بودن و اهمیت شما برای کسب و کار و فضای کاریتان محسوب می‌شود. کیوسک سفارشگیر یک وسیله بسیار کاربردی برای رستوران‌ها به شمار می‌رود که مشتری می‌تواند هم‌زمان با اطلاع از غذاهای موجود و انتخاب آن‌ها هزینه آن را از طریق کارتخوان متصل به دستگاه پرداخت نماید و فرآیند سفارش و خرید خود را به سرعت تکمیل نمایند.

•    تبلت سفارشگیر: سفارشگیر اندروید یکی از روش هایی که در رستوران ها، سفره خانه ها و مجموعه هایی که فروش سالن دارند؛ کاربرد فراوانی دارد و می تواند تا حد زیادی باعث سهولت در سفارش گیری و سرویس دهی و در نهایت افزایش رضایتمندی مشتریان گردد. سفارش گیری توسط گارسون با استفاده از دستگاه تبلت است، ثبت سفارش بصورت آنلاین و آفلاین است؛ در صورتی که به هر دلیلی ارتباط با اکسس پوینت قطع شود گارسون می تواند تمام سفارشات را به تفکیک ثبت نموده و پس از اتصال، به آشپزخانه ارسال نماید. برای اطمینان از دریافت سفارشات توسط آشپزخانه پیغام ارسال برای گارسون نمایش داده می شود. بنابراین سرعت در روند ثبت سفارش به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند. نرم افزار سفارش گیر تحت سیستم عامل اندروید با کاربری آسان برای ثبت سفارش مشتریان سالن طراحی و پیاده سازی شده است.

تجهیزات فروشگاهی را از کجا تهیه کنیم؟
خرید تجهیزات همانگونه که گفته شد ازجمله هزینه‌های ثابت به شمار می‌رود. هنگام خرید وسایل و امکانات اولیه آنچه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد موضوع کیفیت و معتبر بودن برند می‌باشد تا بتواند طی چندین سال کسب و کار شما را با هزینه‌های اضافه همراه نکند. براین حسب باید حتماً از فروشگاه مطمئن و قابل اعتمادی اقدام به خرید نمایید. یکی از فروشگاه‌های قابل اعتماد در این زمینه، مجموعه باران می‌باشد.
شما از طریق گروه نرم افزاری باران، علاوه بر دریافت نرم افزارهای مورد نیاز خود همچون نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار رستوران، باشگاه مشتریان، نظرسنجی، پیامک رسان و ... امکان خرید تجهیزات سخت افزاری با کیفیت را خواهید داشت. (در زمینه اهمیت نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی و رستورانی خواندن این مقاله در خبرگزاری شفقنا خالی از لطف نیست: چرا همه رستوران ها به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟
شما می‌توانید از طریق آدرس وبسایت (Baransys.com) با مجموعه بزرگ باران و انواع تجهیزات فروشگاهی آشنا شوید و جهت دریافت مشاوره‌های حرفه‌ای با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. تلاش مجموعه نرم افزاری باران همراهی شما در جهت افزایش بهره‌وری، رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان می‌باشد. همچنین جهت کسب مشاوره رایگان جهت آشنایی با محصولات و انتخاب بهترین و مناسب ترین گزینه برای کسب و کار خودتان می توانید با شماره 05131077 تماس گرفته و راهنمایی مشاوران و متخصصان گروه نرم افزار باران استفاده نمایید. 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها