به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۵۷۰۸۷

احتمالا جهان تادو یاسه سال دیگردرگیرکرونا بماند

احتمالا جهان تادو یاسه سال دیگردرگیرکرونا بماند
گروه جامعه: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درمورد اینکه شاید مجبور باشیم تا یک سال دیگر رعایت پروتکل‌ها را ادامه دهیم بعضی‌ها پیش بینی می‌کنند ممکن است دو تا سه سال دیگر هم جهان درگیر این بیماری باشد.ناهید خداکرمی درخصوص لزوم ایجاد تمهیداتی برای ساماندهی کسب و کار‌های آسیب دیده در اثر شیوع بیماری کرونا گفت: در این مورد باید از دولت سوال شود. ما که در مدیریت شهری هستیم و در دولت نیستیم. آنچه که در شرایط کرونا به عنوان ماموریت برای شهرداری در نظر گرفته شده و شاید بیش از آن را هم شهرداری انجام داده است. شهرداری بدون اینکه هیچ بودجه‌ای از محل منابعی که برای شرایط کرونا اختصاص داده شده بهرمند شده و چیزی دریافت کرده باشد از منابع موجود خودش همه ماموریت‌ها و حتی بیش از ماموریت‌ها را انجام داده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران روابط بسیار تنگاتنگی هم با وزارت بهداشت دارد گفت: امروز همه خانه‌های سلامت شهرداری در مراکز تهران در اختیار وزارت بهداشت است که طرح شهید سلیمانی در آنجا در حال اجرایی شدن است. مطالعه‌ای هم که منجر به طرح شهید سلیمانی شد با حمایت شهرداری تهران در دو فاز انجام شد و فاز سومش هم در دست انجام است.خداکرمی با اشاره به وضع کسب و کار‌ها و مشاغل آسیب دیده گفت: برای کسب و کار‌های آسیب دیده هم ما تمام تلاشمان را کرده ایم. با پیگیری‌هایی که ما داشتیم در صحن شورای شهر تخفیف‌های مختلفی در عوارض برای کسب و کار‌های گوناگون مصوب شد. واقعا اگر بیش از این می‌شود برای مردم کاری کرد و از عهده شهرداری بر بیاید حتما دریغ نخواهد شد. اما در حوزه کاری مربوط به دولت هم با وجود این شرایط سخت تلاش زیادی را شاهد هستیم. اینجا نقش سازمان‌های مردم نهاد و خیرین و همه مردمی که می‌توانند کمک کنند خیلی مهم است، چون همه باید با هم باشیم.

وی ادامه داد: شرایط کرونا ایجاب می‌کند که همه به سمت یک هدف با همکاری بین بخشی و با رعایت پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت یا ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب می‌کند عمل کنیم. اینکه هر سازمانی بخواهد کاری را انجام دهد یا دوباره کاری شود یا یک بخش بهتر اداره شود و بخش دیگری نه مواردی از این دست می‌تواند باعث نارضایتی شود. اما من امیدوارم بتوانیم این شرایط را کنترل کنیم.عضو شورای شهر تهران درباره گمانه‌های مطرح شده درباره لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا یک سال پس از انجام واکسیناسیون گفت: درمورد اینکه شاید مجبور باشیم تا یک سال دیگر رعایت پروتکل‌ها را ادامه دهیم بعضی‌ها پیش بینی می‌کنند ممکن است دو تا سه سال دیگر هم جهان درگیر این بیماری باشد. در کشور ما هم تا زمانی که یک مورد مثبت داشته باشیم و روزی یک بیمار جدید هم اضافه شود همه باید به پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم و همچنان فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها باید جدی گرفته شود.عضو شورایعالی نظام پزشکی با بیان اینکه زدن ماسک از همه پروتکل‌های بهداشتی مهمتر است گفت: درحال حاضر هم توصیه می‌شود هر فردی از دو ماسک استفاده کند. درواقع باید یک ماسک سه لایه و یک ماسک پارچه‌ای استفاده شود که بتوان تا حدود زیادی از انتشار بیماری جلوگیری کرد. توصیه‌ای که وجود دارد این است که شهروندان ما در مهمانی‌های خانوادگی بیش از نیم ساعت یا یک ساعت در محیط‌های سربسته نمانند و حداقل پنجره‌ها را باز بگذارند، لباس گرم‌تر بپوشند، ولی اجازه دهند تخلیه هوا به درستی انجام گیرد تا این شرایط سخت را با کمک هم سپری کنیم.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها