کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلایل سردرد شبانه و درمان آن با چند روش ساده

29 بهمن 1399 ساعت 14:03


گروه علمی: تحمل سردردهای شدید شبانه بسیار دشوار بوده و در نتیجه منجر به مختل شدن خوابتان می‌شود.ه خاطر دورکار شدن، ساعت کار بسیاری از افراد بیشتر شده است. وقتی هم که زمان بیشتری به صفحه کامپیوتر نگاه می‌کنید؛ احتمال این که دچار سندروم بینایی کامپیوتر شوید بیشتر خواهد شد.سندروم بینایی کامپیوتر علائمی مثل فشار چشم، درد گردن، شانه و سردرد را در پی خواهد داشت. در ادامه این مطلب به عوامل سردردهای مختلف و راهکار‌های درمانی آن می‌پردازیم.در واقع بیشتر سردرد‌های شبانه؛ فشار کاری و استرس ناشی از دورکاری را شامل می‌شود. در این مواقع توصیه می‌شود در طول مدت زمان کاری خود تمریناتی مانند آرام سازی ذهنی و بدنی و تنفس عمیق را چندین مرتبه در طول روز داشته باشید. همچنین گوش دادن به موسیقی آرامش بخش و تصویرسازی ذهنی هدفمند در طول مدت کاری به کاهش استرس و در نهایت رفع سردرد‌های شبانه شما کمک می‌کند.
 

در صورتی که بیشتر فعالیت شما با سیستم کامپیوتر انجام می‌شود باید از عینک‌های مناسب صفحه اسکرین استفاده کنید تا چشم‌ها با آسیب و فشار بیشتری رو به رو نشوند. همچنین اصلاح وضعیت بدنی و رعایت فاصله صورت تا کامپیوتر بسیار حائز اهمیت است.اگر در زمان استراحت به سردرد هیپنیک یا سردرد ساعت زنگ دار دچار شده اید می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما داروی مورد نظر را تجویز کند. همچنین گاهی اوقات مصرف کافئین در زمان خواب می‌تواند به این نوع سردر‌دها کمک کند.در صورتی که به یک اختلال سردرد مانند میگرن، سردرد‌های تنشی و خوشه‌ای مبتلا هستید که بسیاری از افراد از اینوع سردرد‌ها رنج می‌برند؛ می‌توانید با راهکار‌هایی مانند کنترل استرس و مصرف دارو تحت نظر پزشک سردرد خود را رفع کنید. همچنین تنظیم ساعت خواب، پیشگیری از کم یا زیاد خوابیدن و رعایت پرهیز غذایی در کاهش سردرد‌های اختلالی بسیار حائز اهمیت است.

برخی افراد به دلیل عادت دندان قروچه به سردرد دچار می‌شوند که می‌توانند برای کنترل آن از محافظ دندان استفاده کنند و همچنین راهکار‌های لازم برای کنترل و کاهش استرس خود را انجام دهند.در صورتی که با شرایط اورژانسی مثل آنوریسم مغزی در حال رو به رو شدن هستید حتما به اورژانس و پزشک مراجعه کنید.همانطور که در این مطلب اشاره شد موضوع کنترل استرس و کاهش تنش‌های روزانه برای رفع انواع سردرد‌ها بسیار مهم است بنابراین سعی کنید برای کنترل استرس خود با روان درمانگر یا مشاور صحبت کنید.در صورت صلاحدید پزشک خود می‌توانید از داروی تجویز شده تحت نظر پزشک استفاده کنید. به یاد داشته باشید تحت هیچ عنوان برای کنترل استرس و سردرد به صورت خودسرانه از دارو‌ها استفاده نکنید.


کد مطلب: 257121

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257121/دلایل-سردرد-شبانه-درمان-چند-روش-ساده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir