به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۲۵۷۱۲۲

کشف روشی جدید برای یافتن فرازمینی‌ها

کشف روشی جدید برای یافتن فرازمینی‌ها
گروه علمی: دانشمندان در تحقیقات اخیر خود به روشی دست یافته‌اند که شانس یافتن حیات فرازمینی را افزایش می‌دهد.در تحقیقاتی که توسط آژانس فضایی ناسا انجام شده است، وجود دی‌اکسید نیتروژن در سیارات دیگر بررسی شد. این گاز در زمین بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود.آلودگی جوی، به عنوان نشانه دیگری از زندگی بیگانگان در دست بررسی است. ممکن است فعالیت‌ها و صنایع فرازمینی‌ها درست مانند آلودگی‌های زمینی‌ها آلودگی فضا را ایجاد کرده باشد.مطالعه جدید نشان می‌دهد گاز دی اکسید نیتروژن NO۲ نشان دهنده حیات در سیارات دیگر است. این گاز از سوزاندن سوخت‌های فسیلی و همچنین از طریق روشنایی، آتشفشان‌ها و سایر منابع بیولوژیکی و صنعتی تولید می‌شود.
 
یک متخصص نجوم از مرکز پرواز‌های فضایی گودارد ناسا اظهار کرد: بیشتر دی اکسید نیتروژن در زمین از فعالیت انسان ساطع می‌شود. مشاهده NO۲ در یک سیاره قابل سکونت می‌تواند به طور بالقوه نشان دهنده وجود تمدن صنعتی باشد.وجود NO۲ را می‌توان یک علامت فنی نامید. در حالی که این سیارات برای فرستادن کاوشگر‌ها بسیار دور هستند، می‌توانیم آن‌ها را از طریق تلسکوپ‌های قدرتمند بررسی کنیم.با کشف بیش از ۴۰۰۰ سیاره فراخورشیدی طی ۲۵ سال گذشته، ستاره شناسان گزینه‌های زیادی برای اکتشاف دارند و هر روش قابل اعتمادی که بتواند برای شناسایی محتمل‌ترین مکان‌ها برای تمدن‌های بیگانه استفاده شود مفید خواهد بود.دانشمندان با استفاده از یک مدل کامپیوتری می‌خواهند بفهمند که آیا دی‌اکسید نیتروژن سیگنالی تولید می‌کند که با آن بتوان این گاز را به وسیله‌ تلسکوپ‌های امروزی و آینده تشخیص داد یا خیر. این گاز بعضی از رنگ‌های طیف نور مرئی را جذب می‌کند و این به معنی آن است که می‌توان با بررسی نور‌های ساطع شده از سیارات این گاز را اندازه‌گیری کرد.

استفاده از نیتروژن برای یافتن دنیا‌های بیگانه فواید و پیچیدگی‌های خودش را دارد. اما خوشبختانه ستاره‌هایی که از خورشید سردتر هستند و تعدادشان بیشتر است نور فرابنفش کمتری ساطع می‌کنند. این نور گاز دی‌اکسید نیتروژن را تجزیه می‌کند؛ بنابراین شانس یافتن حیات فرازمینی افزایش می‌یابد. در مقابل ابر‌های موجود در جو می‌توانند شبیه به این گاز باشند و این موضوع بررسی‌ها را چالش برانگیزتر می‌کند. با این حال دانشمندان در حال ساخت مدل‌های سه‌بعدی هستند تا به نتایجی با دقت بالا دست یابند و با مشکلات احتمالی مقابله کنند.
برچسب ها: فرازمینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها