کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور حقوقی املاک کارن:

برای جهش و ارتقای شغلی به ایزوکیا پیوستیم

29 بهمن 1399 ساعت 16:30


گروه کسب و کار: مشاور حقوقی املاک کارن می گوید: من به عنوان یک کارشناس حقوق تاکید دارم که حضور یک کارشناس حقوق و یا وکیل برای بستن قرارداد در دفاتر املاک به یک قانون و ضرورت تبدیل شود، چرا که این مساله می تواند میزان پرونده های حقوقی و تخلفات را در حوزه املاک و مسکن به حداقل برساند.
فاطمه شیری، مشاور حقوقی املاک بزرگ «کارن» و کارشناس حقوق در این خصوص به «بهارنیوز» گفت: من حدود 4 ماه پیش به بخش قراردادهای این دفتر املاک آمدم. پیش از این در یک دفتر حقوقی مشغول فعالیت بودم و از آنجایی که در این دفتر با پرونده های بسیاری در خصوص تخلف در حوزه املاک مواجه بودم، حضور یک کارشناس را در این مجموعه ضروری ارزیابی کردم.
وی در ادامه افزود: طی سال های گذشته که که به صورت کارشناس حقوق مشغول فعالیت بودم به وضوح مشاهده می کردم که افراد بدون اطلاعات و آگاهی آکادمیک با پس و پیش کردن جملات و کلمات به عقد قراردهای بزرگ و کوچک مبادرت می کردند که این روند سبب از بین رفتن تمام هستی افراد می شد و دفاتر مشاوره املاک نیز خود را از هر قصوری مبرا می دانست و مساله وارد یک پروسه حقوقی و قضایی طولانی با صرف هزینه های مادی و معنوی زیادی می شد، که گاها غیر قابل جبران بود. از این جهت باز هم بر این نکته تاکید دارد که ای کاش متولیان امر قانون گذاری در کشور استفاده از دانش حقوقی وکلا و کارشناسان حقوقی را در زمان عقد قراردادها الزامی می کردند تا کمتر شاهد اتفاقات تلخ در این حوزه باشیم.
این کارشناس حقوق همچنین متذکر شد: طی سال های گذشته به دلیل فعالیت حقوقی که داشتم، پرونده های بسیاری در حوزه مسکن و املاک به دلیل ناآگاهی را مشاهده کردم، از این جهت به این نتیجه رسیدم که می توان با اندکی تلاش این شرایط را تا حدی تغییر داد. در نهایت تصمیم گرفتیم که روش را ابتدا در دفتر املاک کارن آزمایش کنیم. هرچند در این زمینه مقاومت‌هایی نیز وجود دارد اما باید به جرات بگویم که به یک وکیل و یا کارشناس حقوق برای نوشتن قرادادها رد دفاتر املاک نیاز اساسی وجود دارد، حتی باید گفت ایکاش این مساله به یک قانون تبدیل می شد تا پرونده هایی که در این زمینه مفتوح می شود به نصف و یا حتی یک سوم برسد.
گفتنی است، دفتر املاک «کارن » در نظر دارد با راهنمای و اموزش های امیرهمایون کاشانی‌کیا مدیر ارشد ایزوکیا و اکادمی کاشانی کیا تحولات اساسی در این مرکز ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های www.isokia.com و www.kashanikia.com مراجعه کنید.


کد مطلب: 257137

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/257137/جهش-ارتقای-شغلی-ایزوکیا-پیوستیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir